• Mi a csoportos vagy tömeges SMS-küldés? Azonos szövegű üzenetek azonnali eljuttatása nagyszámú címzett mobiljára számítógépről. SMS-kampány: egy bizonyos célt szolgáló tömeges üzenetküldés.

Marketingre optimalizált szűrőt használ a Facebook?

marketing sms a facebooktól

A Facebook mint marketing eszköz

A vásárlói igényeket a politikai kampányok elé helyezik

Az utóbbi évek legsikeresebb marketing eszközei – a SEO és tömeges SMS küldés kampány – mellé felzárkózott a közösségi médiában, közösségi oldalakon megjelenő marketing hatékonysága is. A Facebook egyik legnagyobb fegyvere, hogy a Google keresőjéhez hasonlóan, információkat gyűjt a felhasználókról, s ezek segítségével célzottan, optimalizált reklámokkal érhet el kiemelkedő konverziós arányt.

Él vagy visszaél az információkkal?

Az amerikai elnökválasztás után merült fel a kérdés, hogy a kampányban mekkora szerepe volt a Facebooknak, a közösségi oldal által alkalmazott szűrőket felhasználták-e politikai befolyásolásra. Az alapító határozottan cáfolta, hogy az oldalnak hatása lenne a politikai döntésekre.

A kérdés azért merülhetett most fel, mert az amerikai polgárok többsége csak a Facebook hírfolyamát használja tájékozódásra, egyéb információs forrásokat nem tallóznak. A felmérések szerint a lakosság több mint 40 százaléka csak a Facebook híreiből és reklámjaiból tájékozódik.

Az elnökválasztási kampányban idén különösen nagy hangsúlyt helyeztek az elektronikus marketingre. A Facebook oldalain a választási kampány idején jelentősen megnőtt a forgalom, így a választókhoz töménytelen ellenőrzött és ellenőrizetlen hír és álhír juthatott el. A felhasználók aktivitásának kihasználása és irányítása olyan mérhetetlen hatalom, amellyel könnyű visszaélni. A Facebook által alkalmazott reklámszűrők beállítása hatással lehetett az elnökválasztás végeredményére is, legalábbis elméletben.

A kiegyensúlyozott tájékoztatást veszélyezteti az a szűrő, mely egyébként nagyon hasznos lehet a felhasználók számára, hiszen a hétköznapokban csak az érdeklődési körének megfelelő híreket mutatja be. A republikánusok számára csak a republikánus, a demokraták számára csak a demokrata stílusú politikai hírek jelennek meg, ez pedig káros hatással lehet az objektív tájékozódásra. Nehéz meghatározni, hogy meddig terjed a felhasználói szabadság, hol van a hatékony és a befolyásolt tájékozódás határa.

A szerkesztők és programozók határozott kijelentése szerint a rendszer olyan szűrőket használ, amely csak a reklámok megjelenítését szabja a felhasználók igényeihez, politikai tartalmakkal szemben teljesen hatástalanok.

Kétségtelen, hogy kampányszempontból az egyik legdemokratikusabb megoldás a tömeges SMS küldésen alapuló rövid marketingüzenetek küldése.

Continue reading

Átalakul a Google DoubleClick hirdetési rendszere

Google reklám marketing kampány

Google tömeges marketing platformja

Tovább fejlesztik a személyre szabott tömeges marketinget

A Google marketinges szakemberei folyamatosan azon dolgoznak, hogy a kereső találati oldalain megjelenő reklámok és az AdSense által közvetített reklámok a lehető legjobb konverziót nyújtsák és elérjék céljukat. Az online marketingben a tömeges SMS küldés után a keresőrendszerek személyre-szabhatósága a legoptimálisabb marketing eszköz.

A cég nagyobb felhajtás nélkül, csendben bevezette a DoubleClick hirdetéseivel kapcsolatban is, hogy mostantól kezdve össze vannak kötve a felhasználó nevével és más megadott vagy összegyűjtött információkkal, például az emailekkel, a meglátogatott weboldalakkal, a Google-ben végzett keresésekkel és egyéb tevékenységgel. Ennek azért van jelentősége, mert a keresőcég deklaráltan anonim hirdetésekre használta mostanáig ezt a platformot, a személyre szabható marketing kampányokat egyéb online felületeken és platformokon alkalmazták.

A változás furcsamód teljesen csendben zajlott, kihasználva a felhasználók figyelmetlenségét. A DubleClick frissítésénél a felhasználói feltételek szövegében egyetlen mondatot változtatott meg a Google, melyet a felhasználók jelentős többsége nem olvas el.

Mi a DoubleClick?

A DoubleClick egy digitális marketinggel foglalkozó szolgáltatás, mely kliensei között jelentősebb nagyvállalatok és a világmárkák is megtalálhatóak. 2007-ben felvásárolta a Google, és saját AdSense megoldásainak kiegészítéseként használja, illetve a felvásárlásnak köszönhetően csökkent a cég konkurenseinek száma a marketing-piacon. A reklámok kézbesítését többféle online megoldással végzik, a tömeges SMS küldés bevezetése is folyamatban van.

Mikor számít megtekintettnek a Google reklám?

A Google által kötött szerződések kikötik, hogy minden megtekintett reklámért kell fizetni, hiszen csak akkor van értelme a marketingkampánynak, ha azt a célközönség látta. Megtekintettnek számít az a vizuális reklám, melynek legalább 50 %-a 1 másodpercig megjelenik a képernyőn, illetve minden olyan videoreklám, amely 2 másodpercig látható a kliens gépén.

A tömeges SMS küldés lényegesen effektívebb, mivel a mobiltelefonon megjelenő SMS-t a kliensek nagyobb valószínűséggel olvassák el, mint egy 1 másodpercig megjelenő „félreklámot”.

Érdekesség, hogy az AdSense-hez hasonlóan a Google DubleClick is a mobil platformot helyezi előtérbe. A felkínált marketing lehetőségek közül a mobil webes megjelenítést és az okostelefonos applikációkba integrált reklámokat emelik ki.

Continue reading

SMS szerver védelme DDoS támadások ellen

Tömeges SMS küldő szerver

Így támadhatják az SMS Gateway szervert

Mi a túlterheléses támadás?

Az SMS Gateway szervereket a konkurencia támadhatja DoS és DDoS módszerekkel. A szerverek túlterheléses támadása egy bevett szokás a konkurencia megbénítására, jellemzően a támadás kitervelője és megrendelője a konkurens oldal elérhetetlenné válásakor árengedményekkel és akciókkal igyekszik klienseket átcsábítani a saját tömeges SMS küldés szolgáltatásának használatára.

A tömeges SMS küldő szervert működtető cégek speciális megoldásokat dolgoztak ki és vezettek be, hogy a DoS és DDoS támadásokat elhárítsák és a felhasználók zavartalanul tudják lebonyolítani az SMS kampányt.

Mi a szerver ellen irányuló DoS támadás?

Ezen támadások célja, hogy elérhetetlenné tegyék, túlterheljék a szervereket a felhasználók számára. A túlterheléses támadások a rendszer ismert gyengeségeit igyekszenek kihasználni, általában olyan módon, hogy a támadás indítói feldolgozhatatlan mennyiségű információt küldenek a célszámítógépnek. A DoS támadás továbbfejlesztett változata a DDoS, mely a hálózatra csatlakozó gépek közül többet is bevon a támadás lebonyolításába.

A DDoS támadás egy felkészítő szakasszal kezdődik, ekkor egy vírus keresi meg a sebezhető számítógépeket és ún. zombivá változtatja őket. A támadás megindításakor a gazdagép jelet küld a zombiknak, amelyek egyszerre kezdik el adatcsomagokkal bombázni az SMS szervert. Ha kellően nagyszámú zombit sikerül bevonni a támadásba, akkor azok apró, szinte észrevétlen csomagok küldésével is lebéníthatják a megtámadott gépet.

A szerverek üzemeltetői hatékony eszközökkel tudják szűrni a támadásban résztvevő számítógépeket, illetve hatékony hardvereszközökkel eleve kizárják a gyanús forgalmat generáló kapcsolatokat, így Ön napi 24 órában használhatja a tömeges SMS küldés funkciókat.

Continue reading

Okoseszközök internet-hozzáféréshez, üzenetküldésre

Tabletet vagy netbookot vegyek?

Netbook vagy tablet vagy laptop

Melyik okoseszközt válasszam?

Folyamatosan fejlődik az elektronikai eszközök piaca, egyre több és változatosabb készülék jelenik meg. Korábban a mobiltelefon legfontosabb fejlesztési iránya a miniatürizálás volt. A fejlesztők megpróbálták a telefonhívásra és SMS küldésre alkalmas eszközt a lehető legkisebb készülékházba integrálni. A PC-k piacán a kicsinyítés nem volt szempont, hiszen az asztali gépek mérete mellékes volt a teljesítménnyel szemben, a monitorok mérete pedig értelemszerűen egyre növekedett.

Az okostelefonokba és a mobil eszközökbe fejlesztett, alacsony energiafelhasználású lapkák megjelenésével a trendek megváltoztak. Az asztali gépek egyre kisebbek lettek, míg a mobiltelefonok kijelzőjének növekedése okán egyre nagyobb méretűek lettek. Az asztali gépek kisebb, hordozható változata a laptop, később megjelent a netbook. Az okostelefonokhoz hasonló, de méretben lényegesen nagyobb készülék a táblagép, más nevén tablet PC.

A netbook

A netbook lényegében egyszerűsített laptop, melynek képernyőátmérője 9-10 hüvelyk. Lényeges különbség a laptop és a netbook között, hogy utóbbit a lehető legegyszerűbb hardvereszközökkel szerelik fel. Lényegében csak internethasználatra alkalmas, könnyen hordozható, de a táblagépekhez képest egyszerűbb a szövegbevitel. Az utóbbi időben csak néhány verziója kapható.

Tablet PC

A táblagép egy perifériákkal nem rendelkező all-in-one számítógép. Az okostelefonoktól teljesen függetlenül fejlődő elektronikai eszköz. Manapság csak a kijelzők mérete különbözteti meg az okostelefonoktól. A marketing szakemberek kutatásai alapján, egy bizonyos képernyőméret felett az okostelefon nem használható kényelmesen egy kézzel, a hétköznapi használatban könnyen elejthető. A tartalomfogyasztás szempontjából viszont szükség van a nagyobb képernyővel rendelkező tabletekre. A tablet egyik nagy hátránya volt a beviteli eszközök hiánya. A táblagép tokjába épített billentyűzet és a bluetooth-os vagy Wifi-s egér teljes értékű számítógéppé tette a Tablet PC-ket, és ezzel értelmetlenné váltak a netbookok. Az új Android és iOs verziókban fejlesztet hangfelismerő rendszerek tökéletesítése előreláthatóan feleslegessé teszi a beviteli eszközöket, ezért egyértelműen a Tablet PC-é a jövő.


Okoseszközök internet-hozzáféréshez, üzenetküldésre és egyéb irodai munkára, melynek nincs hardverigénye. A tablet PC jó választás, ha netbookra van szükségünk. A mobil eszközök piacán az okostelefon népszerűbb kommunikációs eszköz marketing szempontból is, mert nagy teljesítményű hardverrel támogatják a jó minőségű szoftvereket. További érdekes témák: okostelefonok vásárlása, mobil telefon eladás, sms-küldés tömegesen, laptop vásárlás, tablet eladás.

Az első SMS-küldés története

sms-kuldes

Az első sms-t 1992-ben küldték mobil telefonra

Mikor küldték el az első SMS-t?

Ha hinni lehet a krónikáknak és a kalendáriumnak, akkor 2017-ben már 25 esztendeje lesz annak, hogy az első sms-t elküldték. Feljegyzések szerint az első olyan SMS-t, amely már nem a fejlesztők kísérleteihez és tesztüzeméhez tartozott, hanem külső felhasználó indította útjára üzleti alapon és egyébként “Boldog karácsonyt!” volt a szövege, 1992. december 3-án Neil Papworth küldte el egy személyi számítógépről (tehát még nem mobileszközről) egy Orbitel 901-es telefonkészülékre Richard Jarvisnek, mégpedig a Vodafone angliai GSM-hálózatán keresztül. Válaszolni erre a küldeményre nem volt mód: a fogadó fél készüléke, mint ahogy egyetlen ekkor forgalomban lévő mobil sem, erre nem volt alkalmas, ez az opció a következő évben kibocsájtott vezeték nélküli készülékekben vált elérhetővé. (Csak zárójelben: a tény, hogy az első szövegüzenetet számítógépről továbbították mobileszközre, valamelyest párhuzamot mutat a modern Gateway rendszerű tömeges üzenetküldés online módszerével.)

A rövid szöveges üzenet tehát ekkor, 1992-ben indult világhódító útjára – még ha előtte is kicsit toporgott is egy helyben. “Kitalálójának” egyébként a finn Matti Makkonen fejlesztőmérnököt tartják, aki először használta a kifejezést – még 1984-ben. A szolgáltatást kifejezetten személyes szöveges üzenetek küldésére fejlesztették ki, de az első években – ebben a technika nehézkessége és a felhasználók idegenkedése egyaránt közrejátszott – még nem vált népszerűvé. 1995-ben például egy átlagos mobiltelefon-felhasználó kéthavonta küldött egyetlen szövegüzenetet.

Bár a legújabb felmérések szerint az sms küldés már túl van a csúcson és ha nem is csökken a szövegüzenetek száma, de részesedése az összes vezeték nélküli technológiával továbbított információhalmazból erősen visszaesett. Ezzel együtt még mindig nagyon sokan vannak, akik leginkább ezen az úton tartják a kapcsolatot a környezetükkel – ők a 25 évvel ezelőtti fiatal felnőttek (akkori 20-40 évesek), akik később már nem vagy kevésbé szoktak át más közlési csatornákra és megszokták ezt az olyan alkalmakkor praktikus módszert, amikor saját helyzetükről (megérkeztem), állapotukról (jól vagyok), cselekedetükről (sikerült megvennem) kívánják röviden értesíteni családtagjaikat, barátaikat.

Az 1G-s (első generációs) mobil-hálózatokkal még nem lehetett SMS-t küldeni, ez a szolgáltatás tehát nem egyidős, hanem jóval fiatalabb magánál a mobiltelefonnál, és csak a 2G-s mobil-hálózatok kiépülésétől kezdve használható. Bővebben lásd még a témát érintően: A mobiltelefonok története, fejlődése – illetve: Mobiltelefon generációk.

Valami a kifejezés eredetéről. Az SMS betűszó angol rövidítés: Short Message Service – ami szó szerint rövidüzenet-szolgáltatást jelent. Tehát a három betű a mobiltelefonnal küldött rövid terjedelmű, meghatározott karakterszámú (160) szöveges üzenetet kézbesítő szolgáltatásnak a neve, nem pedig magáé az üzeneté. Azonban a nyelvfejlődés úgy hozta, hogy az SMS a magyar nyelvben már régóta magát a szöveges üzenetet jelenti és a szolgáltatást, holott benne van a 3 betűben ez a jelentés is, SMS szolgáltatásként tartják számon.

És ha már a nyelvről szó esett…

A mobilüzenetek nyelvezete, hatása

Az SMS történetének negyedszázada alatt az üzenetírók egy külön nyelvet alkottak, amelynek jellegzetessége a végletekig egyszerűsített írásmód és a rengeteg rövidítés. Stílszerűen: az smsnyelvben az 5letes 1×ű +oldások tö+esen fordulnak elő, ezzel gyorsítva a begépelést. Ugyancsak jellemző az emotion ikonok, emotikonok (érzelmet kifejező kis képecskék ikonok), azaz a hangulatjelek sűrű használata. Ezek küzül a szmájli – “smiley” – a leggyakoribb és legismertebb: :).

Az sms-nyelv folyamatosan változik, alakul, formálódik az igényeknek megfelelően és nagy eltérések is lehetnek például a felhasználói korcsoportok nyelvhasználata között. A nagyi valószínűleg egy kukkot sem ért abból, amit tini unokája ír és küld a barátnőjének. A mobilnyelv változásában emellett olyan változásokat is megfigyelhetünk, mint a beszélt nyelvben, és itt nemcsak pozitív tendenciák léteznek: egyszerre van jelen a kreativitásra valló fejlődés és primitivizmusról árulkodó igénytelenség. Ezzel együtt az esemesnyelv olyan új nyelvhasználati forma, melyet a nyelvhasználók a hagyományos íráskészségeik mellett hatékonyan és hasznosan tudnak használni. Tudott dolog, hogy a kétnyelvűség pozitívan hat szellemi képességeinkre: ez akkor is igaz, ha egy nyelv két változatát használjuk. Azok a nyelvhasználók, akik képesek a normál nyelvhasználat mellet az sms-nyelvet is effektíven használni, azok bővítik nyelvi, és ezzel szellemi készségeiket.

Az esemesezésnek személyiségformáló és társadalmi hatásai is vannak. Egyetemisták körében zajlott vizsgálat szerint azok, akik jobban szeretnek SMS-t küldeni, mint másokat felhívni és beszélni velük, magányosak és szorongók. Vagy: megvizsgálták az autóvezetés közbeni SMSezést is. Az eredmény: mind az üzenetküldés, mind a fogadás rontja a vezetési teljesítményt. Keverednek tehát a kedvező és kedvezőtlen vonások.

Számos tanulmány született az SMS küldés gyakorlatának egyéb hatásairól, így természetesen arról is, hogy a mobilmarketing területén hogyan alkalmazhatók üzenetkampányok. Gyakorlatilag minden felmérés azzal megállapítással sommázható, hogy a tömeges számú SMS-küldés a leghatékonyabb mobiltelefonos marketingtevékenység – ami azt is jelzi, hogy ez a technológia ma már az üzleti életben legalább akkora jelentőségű, mint a felhasználók személyes életében.

 az első sms elküldése

Az SMS küldés története

Az első SMS-t a világon üzleti jelleggel 1982-ben továbbították egy személyi számítógépről a Vodafone egy munkatársának a tulajdonában lévő mobil telefonra. Manapság a személyes kapcsolattartás mellett a tömeges SMS küldést úgy tartják számon, mint a leghatékonyabb mobilmarketing tevékenység egyikét.

Tömeges SMS-küldés

A telefonos marketing leghatékonyabb módszerei

Weboldalunkon alapvető ismereteket szerezhet a mobilkommunikáció, a telefonos online marketing és a mobileszközöket célzó szöveges üzenetküldés tárgykörében, de megismerheti a vezeték nélküli készülékek fejlődéstörténetét is, valamit új híreket találhat az okostelefonok és alkalmazások világából.

sms-gateway - tömeges üzenetküldés mobil nélkül

Gateway üzenetküldő rendszer: a tömeges SMS-küldés vázlata

Térségünkben még az ezredfordulót megelőzően a teljes lefedettséget biztosító országos GSM-hálózatok kiépülésével és a mobiltelefonok használatának széles körű tömegessé és mindennapossá válásával nyíltak tomeges-smsmeg a telefonos marketingkommunikáció új távlatai. Az egyedi élőszavas vagy előre rögzített csoportos és automatikus hanghívásokra épülő PR- és reklámtevékenység mellé hamarosan felzárkózott a rövid szöveges üzenetekre alapozott (főleg üzleti jellegű) marketing, majd egyhamar az is kiderült, hogy a telekommunikáció területén a hirdetések, felhívások közvetítésének és célba tatásának optimális módja az SMS-küldés mint eljárás, mivel ezen a téren számos jelentős előnnyel rendelkezik a hagyományos hanghívásokkal szemben. A módszer tartalmi és formai részleteinek kidolgozásával, illetve a megfelelő technikai háttér (programozás, hardver-támogatás) kifejlesztésével a tíz- vagy százezres, de akár milliós számban közel egyidejűleg az összes címzettnek – mint célcsoportnak – kézbesíthető úgynevezett tömeges SMS mind eredményességében, mint az ár/érték arányt illetően a leghatékonyabb formája lett a mobiltelefonos direkt marketingnek: a tudományos kutatások és a csoportos szövegüzenet-küldés módszerét alkalmazó szakemberek most már évtizedes tapasztalata egyaránt arról tanúskodik, hogy egy-egy jól előkészített és szakszerűen lebonyolított, egyedi tartalmi megoldásokkal előálló SMS-kampány hatása, mozgósító ereje költséghatékonyság tekintetében felülmúlja az egyéb hirdetési és reklámozási lehetőségeket, ezért a közép- és nagyvállalati szférában eredményessé és igen népszerűvé vált annak ellenére, hogy a negyedig generációs és 4G technológiára épülő mobileszközök (az okostelefonok) használatában a szöveges információcsere már nem tartozik a legkorszerűbb módszerek közé, lévén a többcsatornás kommunikációra a kép- és hangtovábbítással együtt járó multimédiás megoldások és sokfunkciós applikációk a jellemzőbbek – mégis, a személyre szóló szövegüzenetet még ma is mindenki elolvassa, sőt, készülékére pillantva elsőként ezeket olvassa el, így az abban közölteknek az értékesítést ösztönző mozgósító ereje, hatása nem vesztett jelentőségéből az igen látványos és információgazdag megjelenítéseket produkáló mobilapplikációk és multimédiás megoldások korában sem.

A tömegesen küldött SMS ára, előnyei

a tömeges sms küldés ára belföldre

Árak. A hazai gyakorlatban a szolgáltatók tarifái hasonlóak, bár találhatunk kirívóan (gyanúsan) alacsony kínálatot is. A csoportos vagy tömeges sms-küldés ára magyar mobilhálózatokra az általunk preferált vállalkozás részéről egységesen 13 Ft / üzenet, külföldi szolgáltatók felé pedig 28 Ft. Ez igen kedvező, piacképes ár, főként a szolgáltatás magas színvonalához és extra opciókhoz képest. A magyarországi mobilmarketing szolgáltatók némelyike ennél alacsonyabb árakat is kínál, érdemes azonban az üzenettovábbítás hatékonyságát, megbízhatóságát is megvizsgálni: a fenti árakon kínált 97 % megnyitási arány magasnak számít, és persze érdemes azt a körülményt is figyelembe venni, hogy az adott cégnél  csak a sikeresen átvett üzenetek után kell fizetnie a megrendelőnek, aki a kiküldött esemesekről részletes statisztikát láthat a saját számítógépére telepített kliensprogram webes felületén keresztül.

Előnyök: miért hatékony az SMS-kampány?

tomeges-sms-kuldesA mobilkészülékre érkező, elolvasandó szövegüzenet természetesen nem lehet annyira személyes, mint egy valódi, élő hanghívás – ám a tapasztalat azt mutatja, hogy az utóbbi gyakran zavarba ejti a hívott felet, hirtelen nem tudja hová tenni a dolgot, nem sikerül jól kezelnie a megkeresést – emiatt utóbb gyakran bosszankodik amiatt, hogy rosszul reagált. Az ilyen hívás gyakran érkezhet rossz időben, amikor az ügyfél számára alkalmatlan az érdemi információcsere. Emellett az élőszóban elmondott nevek, számok, időpontok utóbb nehezen idézhetők fel, az ügyfél elfelejti az akciós áru nevét, árát és hogy mettől meddig tart a kedvezményes értékesítés. A reprezentatív mintán végzett felmérések szerint a szöveges üzenet fogadását  sokkal nagyobb százalékban követi interakció, mint a szóbeli “rábeszélést”. Tapasztalt marketingesek véleménye szerint a nagyszámú csoportos eSeMeS-küldés a kereskedelmi értékesítésben a következő előnyöket biztosítja azoknak, akik megfelelő előkészülettel, hozzáértéssel veszik igénybe veszik ezt a szolgáltatást:

  • az ügyfél adatbázisban tárolt neve alapján biztosítható a személyes megszólítás
  • a tömeges sms küldés tartózkodó, nem tolakvó marketingfogás
  • kritériumok alapján (életkor, végzettség, nem, érdeklődés…) jól szűrhető és megcélozható a törzsvásárlói ügyfélcsoport
  • a tömegesen küldött smsüzenetek kézbesítését időzíthetjük napszak szerint
  • azonnal értesülhetünk a kézbesítési arányokról
  • sms-kampányban az ügyfeleknek módja van a visszajelzésre
  • módja van interakcióra, hogy aktív részese legyen a marketingkampánynak
  • minden kézbesített szövegüzenet akár egyedileg, akár összesítve statisztikailag feldolgozható – a tapasztalatok későbbi esemes-kampányokban felhasználhatók
  • a kampánnyal kapcsolatos teljes dokumentáció archíválható, visszakereshető

Ám mielőtt fejest ugranánk a magunk elé tűzött aktuális marketingcélok megvalósításába, érdemes a mobiltelefonos üzenetkampányt az éppen érvényes üzleti helyzet és hosszabb távú vállalati tervek lencséjén át szemlélni >> bővebben erről itt olvashatók tippek, ötletek, ajánlások: Melyek az SMSkampány főbb lépései?

A tömegesen küldött sms előnyei az esetben érvényesíthetők maximális effektivitással, ha olyan professzionális szolgáltatást vesszük igénybe, amely az összes kiegészítő és járulékos opciót, alkalmazást, funkciót biztosítja a speciálisan fejlesztett szoftverek használatával és az online szolgáltatás mögött álló masszív szerveroldali háttérrel (újabban felhő alapú szervereszközöknek használnak a megfelelő teljesítmény biztosítására) – ez esetben a marketingkampány hatása a piaci értékesítés élénkítésében azonnal tapasztalható lesz, de megmutatkozik akkor is, ha csak tájékoztatni, informálni kívánjuk törzsvásárlóinkat, illetve akkor, ha elsődleges célunk az ügyfélkör növelése, kiszélesítése földrajzi értelemben vagy a társadalmi tagolódások szerint (életkor, érdeklődési kör, anyagi helyzet…)

A Gateway rendszerű üzenetküldés

<< Lásd a tömeges sms küldés vázlatát az oldal tetején. Néhány tucat vagy pár száz szövegüzenet indítása megoldható mobilkészülékről, ám ha a feladó ezres vagy inkább tíz- és százezres nagyságrendben kívánja elérni ügyfeleit, akkor ez a kézműves vagy kisipari módszer nem alkalmazható. Terjedelmes címlista kezeléséhez és adatbázissá alakításához, valamint az üzeneteknek a mobilhálózatok felé továbbításához is megfelelő, erre a célra kifejlesztett szoftver szükséges, miközben a művelet lebonyolítása jelentős szerver-kapacitást igényel. A Gateway rendszer keretében a rövid szöveg küldése mobileszköz használata nélkül kerül indításra, mégpedig saját számítógépre telepített kliensprogram segítségével vagy a szolgáltató által üzemeltetett webfelületről vezérelve. Ugyanez a rendszer biztosítja a kézbesítések nyomon követését, a visszajelzések és interakciók nyilvántartását és a statisztikai kimutatások lekérhetőségét. A biztonságos és azonnali továbbítás valamint a tömeges mennyiségű adat kezelése jelentős számítógépes kapacitást igényel, így az eljárás hátterét dedikált VPS szerver, esetenként felhőszerver biztosítja. Bővebb információkat az SMS Gateway technológiáról <<itt olvashat.

A tömeges SMS küldés ingyen kipróbálható

Az igényes mobilmarketing szolgáltató vállalkozások lehetőséget biztosítanak megrendelőik számára a szolgáltatás ingyenes kipróbálására. Természetesen csak a próbaverzió tesztüzemű futtatásáról van szó, az ingyen sms-küldés az online szféra egy “másik műfaja”, amelynek nincs köze a közép- és nagyvállalatok, állami intézmények, társadalmi tömegszervezetek által igénybe vehető csoportos üzenetküldéshez mint professzionális szervizhez. Ha olyan céggel találkozik, amely tömeges vagy csoportos  marketingsms-küldést ingyen kínál szolgáltatásai között, akkor Ön valószínűleg csalással áll szemben: legyen óvatos és válasszon életszerűbb árajánlatot adó céget, illetve előzőleg tájékozódjon az interneten a céges weboldalakat meglátogatva (ehhez használja a Google keresőt, üsse be például a címben szereplő kifejezést).

További ajánlott olvasmányok weboldalunkról:

A mobil marketing stratégia főbb típusai

Érdemes tudni, hogy számos mobil marketing stratégia közül válogathatunk, legfőként az iparág, a célközönség és anyagi lehetőségeink alapján dől el, hogy melyik illeszkedik legjobban üzleti vállalkozásunkhoz >> Mi a mobilmarketing? – Stratégiák

A mobiltelefon története

A mobiltelefon fejlődésének alig néhány évtizedes története alatt verbális kommunikációs eszközből többcsatornás, multimédiás online eszközzé vált, az okostelefon-alkalmazások piaca pedig virtuális eszköztárrá varázsolta, mely szinte minden problémára megoldást kínál. >> A mobiltelefonok története, fejlődése

mobiltelefonok fejlődése - sms-marketing

A mobiltelefonok elterjedésével vált lehetővé az SMS-marketing számos módszere

Weboldalunkat gondosan optimalizáltuk, a Google keresőszempontjainak minden tekintetben megfelel.