• Mi a csoportos vagy tömeges SMS-küldés? Azonos szövegű üzenetek azonnali eljuttatása nagyszámú címzett mobiljára számítógépről. SMS-kampány: egy bizonyos célt szolgáló tömeges üzenetküldés.

Marketingre optimalizált szűrőt használ a Facebook?

marketing sms a facebooktól

A Facebook mint marketing eszköz

A vásárlói igényeket a politikai kampányok elé helyezik

Az utóbbi évek legsikeresebb marketing eszközei – a SEO és tömeges SMS küldés kampány – mellé felzárkózott a közösségi médiában, közösségi oldalakon megjelenő marketing hatékonysága is. A Facebook egyik legnagyobb fegyvere, hogy a Google keresőjéhez hasonlóan, információkat gyűjt a felhasználókról, s ezek segítségével célzottan, optimalizált reklámokkal érhet el kiemelkedő konverziós arányt.

Él vagy visszaél az információkkal?

Az amerikai elnökválasztás után merült fel a kérdés, hogy a kampányban mekkora szerepe volt a Facebooknak, a közösségi oldal által alkalmazott szűrőket felhasználták-e politikai befolyásolásra. Az alapító határozottan cáfolta, hogy az oldalnak hatása lenne a politikai döntésekre.

A kérdés azért merülhetett most fel, mert az amerikai polgárok többsége csak a Facebook hírfolyamát használja tájékozódásra, egyéb információs forrásokat nem tallóznak. A felmérések szerint a lakosság több mint 40 százaléka csak a Facebook híreiből és reklámjaiból tájékozódik.

Az elnökválasztási kampányban idén különösen nagy hangsúlyt helyeztek az elektronikus marketingre. A Facebook oldalain a választási kampány idején jelentősen megnőtt a forgalom, így a választókhoz töménytelen ellenőrzött és ellenőrizetlen hír és álhír juthatott el. A felhasználók aktivitásának kihasználása és irányítása olyan mérhetetlen hatalom, amellyel könnyű visszaélni. A Facebook által alkalmazott reklámszűrők beállítása hatással lehetett az elnökválasztás végeredményére is, legalábbis elméletben.

A kiegyensúlyozott tájékoztatást veszélyezteti az a szűrő, mely egyébként nagyon hasznos lehet a felhasználók számára, hiszen a hétköznapokban csak az érdeklődési körének megfelelő híreket mutatja be. A republikánusok számára csak a republikánus, a demokraták számára csak a demokrata stílusú politikai hírek jelennek meg, ez pedig káros hatással lehet az objektív tájékozódásra. Nehéz meghatározni, hogy meddig terjed a felhasználói szabadság, hol van a hatékony és a befolyásolt tájékozódás határa.

A szerkesztők és programozók határozott kijelentése szerint a rendszer olyan szűrőket használ, amely csak a reklámok megjelenítését szabja a felhasználók igényeihez, politikai tartalmakkal szemben teljesen hatástalanok.

Kétségtelen, hogy kampányszempontból az egyik legdemokratikusabb megoldás a tömeges SMS küldésen alapuló rövid marketingüzenetek küldése.

Continue reading

Saját piacot indít a Facebook

marketplace Facebook piac

Elérhető okostelefonon is a Facebook piac

Házon belül oldhatja meg a marketinget a közösségi oldal

Új irányokat keresnek, és új platformokat vezetnek be a közösségi oldalak és keresők a marketingpiacon. A változás oka az a folyamat, mely során a közvetítők szolgáltatóvá válnak, kihasználják, felhasználják megszerzett információikat.

Új trendek a piackutatásban

A közösségi oldalak és a nagyobb keresők olyan információkat tudnak összegyűjteni a felhasználókról, melyek segítségével célzottan tudnak reklámokat eljuttatni a vásárlókhoz. A reklámok értékesebbek lettek. Az oldalak és portálok nemcsak a reklámszolgáltatásban tudnak optimális lehetőségeket felkínálni, hanem az egyes személyek keresései alapján a felhasználók számára kiválaszthatják a megfelelő terméket vagy szolgáltatást.

A marketingtortából megpróbálja a Google és a Facebook is kiszakítani a maga szeletét, hiszen a közösségi reklámozás már az oldalak beindulásakor fejlődésnek indult. Sokan szerveznek online vásárlói, adok-veszek csoportokat, ahol több-kevesebb sikerrel értékesítik a termékeket. A Facebook most saját piacot indít, arra alapozva, hogy méréseik szerint havonta több mint 450 millióan látogatják a vásárlói csoportokat.

A Facebook Marketplace szolgáltatása a lehető legegyszerűbb felülettel áll az eladók és vásárlók szolgálatára, elegendő a „Piactér” ikonjára kattintani.

A Facebook piac működése

A piactérre belépve a közelünkben lakó felhasználók eladásra felkínált termékeit láthatjuk a kezdőoldalon. A marketing koncepció lényege, hogy egy-egy terméknek csak a fényképe szerepel az összefoglaló oldalon, abból a megfontolásból kiindulva, hogy a legtöbb látogató csak érdeklődik, szórakozásból nézegeti az árukat. A konkrét céllal érkezők számára keresőfelület és katalogizált böngészés is rendelkezésre áll.

A Facebook Marketplace-en rendkívül egyszerű az eladás:

  • Készíts egy fényképet az árudról.
  • Add meg az áru nevét, leírását és árát.
  • Jelöld be a térképen a tartózkodási helyedet és az áru kategóriáját.
  • Publikáld.

A Facebook online piactere minden 18. életévét betöltött felhasználó számára elérhető az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Új-Zélandon iPhone-on és Androidon.


Saját piacot indít a Facebook, mely mindenki számára egyszerűen elérhető. A Facebookon piactér nyílik, ahol könnyen felvehetik a kapcsolatot a vásárlók. Egy egyszerű mobil applikáció segítségével eladhatunk és vásárolhatunk otthonról a kényelmes fotelben ülve, akár egy kávé mellett. További érdekes és hasznos témák: közösségi marketing, mobilmarketing ára, Facebook app, online piac, reklám rendelés, eladás szervezés.