• Mi a csoportos vagy tömeges SMS-küldés? Azonos szövegű üzenetek azonnali eljuttatása nagyszámú címzett mobiljára számítógépről. SMS-kampány: egy bizonyos célt szolgáló tömeges üzenetküldés.

100 gigabites switch készül a Facebook szervereihez

Facebook switch internet

Nagy teljesítményű szerver elosztóállomás

Az internetes hálózati sávszélesség-igények folyamatosan növekednek

Egy briliáns marketing akció keretében bemutatta Backpack fantázianevű switch fejlesztését a Facebook, melynek elsődleges feladata elérni a másodpercenkénti 100 gigabites sebességet az adatközpontokon belüli eszközök között – írta a hwsw.hu hírportál. A közösségi oldal a rohamosan növekedő igényekre próbál megoldásokat kidolgozni, mivel a felhasználók szokásainak változása magával hozta a multimédiás tartalmak nagyobb mértékű használatát, így megnőttek a sávszélességi igények is. A Facebook által most kidolgozott fejlesztések csak ideiglenes és részmegoldások, mivel a használatból adódó forgalomnövekedés egyelőre folyamatosan és hatványozottan növekszik.

Az új hardvereszközzel a Facebook 40 gigabitről a duplájára emeli a szerverek teljesítményét, ezt kizárólag optikai megoldások, kábelek segítségével lehetséges megvalósítani.

A fejlesztők által készített eszközök teljesítménynövekedését teljesítményfokozással sikerült elérni, nem pedig technológiai újítások segítségével. Ebből adódóan számolni kell a teljesítménynövekedéssel járó többletfogyasztással és az ezt kísérő jelentős hardvermelegedéssel. A cég több más gyártóval is együttműködik a problémák hatékony megoldásáért és az energiatakarékosság növelése érdekében.

A szerverek teljesítményének és kommunikációs sebességének növelésére az egyre terjedő videótartalmak és az egyre népszerűbbé váló 360 fokos fényképek fel- és letöltése miatt van szükség. A sávszélesség növekedését igényli a nemrég bevezetett Facebook Live, vagyis az élő közvetítés lehetősége, amely szintén hatalmas forgalmat generál.

A saját szerverközpontok fejlesztése minden nagyobb internetes szolgáltató oldal érdeke, hiszen a forgalom növekedéséhez vezet a jövő marketing eszköze is, a célzott reklámkampányok bevezetése, mely teljes interaktivitás mellett jelentős adatforgalmat generál.

Continue reading

Marketing az applikációs boltban

Mobil okostelefon marketing

Mobil marketing az App Store-ban is

Az okostelefonokra készített alkalmazások e-marketingjének alapjai

A tömegesen készített applikációk között nehéz igazán kitűnni, és felkelteni a felhasználók figyelmét. A Google már egy jó ideje ígéri, hogy kereshetővé teszi és indexeli az alkalmazásboltban található applikációkat, ez azonban egyelőre nem igazán működik. A hwsw.hu portál egyik cikkében azt boncolgatják, hogy mennyire hasznos, ha a szerkesztők kiemelik a tömegből az okostelefonra készített applikációt.

Miért kell az app-marketben app-marketing?

A tökéletesen megírt SMS küldő applikáció sem juthat el nagyobb tömegekhez, ha nincs megfelelő reklámja, nem ajánlják a felhasználók figyelmébe. Ugyanakkor ne feledjük el, hogy a legtöbb okostelefon tulajdonos és Google-t használó a legtöbbször átugorja a szerkesztők által ajánlott vagy a reklámozott tartalmakat és az első releváns megjelenítéssel foglalkozik. A felmérések szerint a megfelelő módon optimalizált applikációk jó helyezéseket érhetnek el a keresőben, így a keresőmarketing lehet a legjobb megoldás az alkalmazások eladására.

Az Apple receptje

Az iPhone tulajdonosok felfigyelhettek azzal, hogy felugró bannerek segítségével ajánlják figyelmükbe a szerkesztők a hónap legjobb alkalmazásait. A tömegesen megjelenő üzenetek sokak számára éppen negatív hatást érnek el, hiszen kevesen szeretik, ha reklámra használják a rendszerüket. Az Apple által kitalált marketing kampány lényegesen agresszívabb, mint a konkrét eredményeket felmutató tömeges SMS küldési kampányok.

Hogyan emelik ki az alkalmazásokat az App Store-ban?

Akik mégis úgy döntenek, hogy szeretnék, ha az elkészített alkalmazását kiemeljék a szerkesztők, azoknak figyelembe kell venniük, hogy általában olyan termékeket emelnek ki a nagy cégek, melyek az általuk készített rendszerek és eszközök nagyszerűségét és sokoldalúságát mutatják be.

Continue reading

Átalakul a Google DoubleClick hirdetési rendszere

Google reklám marketing kampány

Google tömeges marketing platformja

Tovább fejlesztik a személyre szabott tömeges marketinget

A Google marketinges szakemberei folyamatosan azon dolgoznak, hogy a kereső találati oldalain megjelenő reklámok és az AdSense által közvetített reklámok a lehető legjobb konverziót nyújtsák és elérjék céljukat. Az online marketingben a tömeges SMS küldés után a keresőrendszerek személyre-szabhatósága a legoptimálisabb marketing eszköz.

A cég nagyobb felhajtás nélkül, csendben bevezette a DoubleClick hirdetéseivel kapcsolatban is, hogy mostantól kezdve össze vannak kötve a felhasználó nevével és más megadott vagy összegyűjtött információkkal, például az emailekkel, a meglátogatott weboldalakkal, a Google-ben végzett keresésekkel és egyéb tevékenységgel. Ennek azért van jelentősége, mert a keresőcég deklaráltan anonim hirdetésekre használta mostanáig ezt a platformot, a személyre szabható marketing kampányokat egyéb online felületeken és platformokon alkalmazták.

A változás furcsamód teljesen csendben zajlott, kihasználva a felhasználók figyelmetlenségét. A DubleClick frissítésénél a felhasználói feltételek szövegében egyetlen mondatot változtatott meg a Google, melyet a felhasználók jelentős többsége nem olvas el.

Mi a DoubleClick?

A DoubleClick egy digitális marketinggel foglalkozó szolgáltatás, mely kliensei között jelentősebb nagyvállalatok és a világmárkák is megtalálhatóak. 2007-ben felvásárolta a Google, és saját AdSense megoldásainak kiegészítéseként használja, illetve a felvásárlásnak köszönhetően csökkent a cég konkurenseinek száma a marketing-piacon. A reklámok kézbesítését többféle online megoldással végzik, a tömeges SMS küldés bevezetése is folyamatban van.

Mikor számít megtekintettnek a Google reklám?

A Google által kötött szerződések kikötik, hogy minden megtekintett reklámért kell fizetni, hiszen csak akkor van értelme a marketingkampánynak, ha azt a célközönség látta. Megtekintettnek számít az a vizuális reklám, melynek legalább 50 %-a 1 másodpercig megjelenik a képernyőn, illetve minden olyan videoreklám, amely 2 másodpercig látható a kliens gépén.

A tömeges SMS küldés lényegesen effektívebb, mivel a mobiltelefonon megjelenő SMS-t a kliensek nagyobb valószínűséggel olvassák el, mint egy 1 másodpercig megjelenő „félreklámot”.

Érdekesség, hogy az AdSense-hez hasonlóan a Google DubleClick is a mobil platformot helyezi előtérbe. A felkínált marketing lehetőségek közül a mobil webes megjelenítést és az okostelefonos applikációkba integrált reklámokat emelik ki.

Continue reading

Okoseszközök internet-hozzáféréshez, üzenetküldésre

Tabletet vagy netbookot vegyek?

Netbook vagy tablet vagy laptop

Melyik okoseszközt válasszam?

Folyamatosan fejlődik az elektronikai eszközök piaca, egyre több és változatosabb készülék jelenik meg. Korábban a mobiltelefon legfontosabb fejlesztési iránya a miniatürizálás volt. A fejlesztők megpróbálták a telefonhívásra és SMS küldésre alkalmas eszközt a lehető legkisebb készülékházba integrálni. A PC-k piacán a kicsinyítés nem volt szempont, hiszen az asztali gépek mérete mellékes volt a teljesítménnyel szemben, a monitorok mérete pedig értelemszerűen egyre növekedett.

Az okostelefonokba és a mobil eszközökbe fejlesztett, alacsony energiafelhasználású lapkák megjelenésével a trendek megváltoztak. Az asztali gépek egyre kisebbek lettek, míg a mobiltelefonok kijelzőjének növekedése okán egyre nagyobb méretűek lettek. Az asztali gépek kisebb, hordozható változata a laptop, később megjelent a netbook. Az okostelefonokhoz hasonló, de méretben lényegesen nagyobb készülék a táblagép, más nevén tablet PC.

A netbook

A netbook lényegében egyszerűsített laptop, melynek képernyőátmérője 9-10 hüvelyk. Lényeges különbség a laptop és a netbook között, hogy utóbbit a lehető legegyszerűbb hardvereszközökkel szerelik fel. Lényegében csak internethasználatra alkalmas, könnyen hordozható, de a táblagépekhez képest egyszerűbb a szövegbevitel. Az utóbbi időben csak néhány verziója kapható.

Tablet PC

A táblagép egy perifériákkal nem rendelkező all-in-one számítógép. Az okostelefonoktól teljesen függetlenül fejlődő elektronikai eszköz. Manapság csak a kijelzők mérete különbözteti meg az okostelefonoktól. A marketing szakemberek kutatásai alapján, egy bizonyos képernyőméret felett az okostelefon nem használható kényelmesen egy kézzel, a hétköznapi használatban könnyen elejthető. A tartalomfogyasztás szempontjából viszont szükség van a nagyobb képernyővel rendelkező tabletekre. A tablet egyik nagy hátránya volt a beviteli eszközök hiánya. A táblagép tokjába épített billentyűzet és a bluetooth-os vagy Wifi-s egér teljes értékű számítógéppé tette a Tablet PC-ket, és ezzel értelmetlenné váltak a netbookok. Az új Android és iOs verziókban fejlesztet hangfelismerő rendszerek tökéletesítése előreláthatóan feleslegessé teszi a beviteli eszközöket, ezért egyértelműen a Tablet PC-é a jövő.


Okoseszközök internet-hozzáféréshez, üzenetküldésre és egyéb irodai munkára, melynek nincs hardverigénye. A tablet PC jó választás, ha netbookra van szükségünk. A mobil eszközök piacán az okostelefon népszerűbb kommunikációs eszköz marketing szempontból is, mert nagy teljesítményű hardverrel támogatják a jó minőségű szoftvereket. További érdekes témák: okostelefonok vásárlása, mobil telefon eladás, sms-küldés tömegesen, laptop vásárlás, tablet eladás.

Milyen lesz a Google új mobilja?

új google mobil

A Google új mobiltelefonja

Aki azt állítja, hogy az itt alább látható videóból és a mellékelt képből nehéz bármit is megállapítani a Google új okostelefonjáról, annak igaza lehet. Mégis egyelőre ez a legtöbb vizuális információ, amihez hozzájuthatunk a meglehetős titkolózások közepette. Annyit azért megállapíthatunk: elegáns mobileszköz kerül a piacra.

Mint ismeretes, a világcég több mint hatéves tradíciót megtörve a Nexus név elhagyására szánta el magát és új mobilja már nem ezen, hanem Pixel néven kerül forgalomba. Ezt megelőzően is sok hírt olvashattunk a Google fejlesztette új mobilkészülékről, melyet Markin és Sailfish fantázianéven is emlegettek, és amelyek a HTC mint gyártó futószalagjáról kerülnek gondos tesztelés után forgalomba.

Egyes források az új mobil telefonok árát tudni vélik. Állítólag a 32 GB-os készülék 449 USA dollárba (kb. 124 ezer forintba) kerül majd…

A Google új mobilja a kiszivárogtatott hírek szerint terjedelmében 143,8 mm × 69,5 mm × 7,3 mm lesz, a felső részén valamivel némileg vastagabb (itt kb. 8,5 mm-es). Az okostelefonhoz C típusú USB porton keresztül lehet csatlakozni, ahogy ez, úgy a dupla sztereó hangszóró is a készülék alsó lapján kap helyet. 8 MP-es lesz a szelfikészítő és 12 MP-es a főkamera, és az ujjlenyomat-olvasó is a hátoldalra kerül. Operációs rendszere mi más lehetne, mint az Android Nougat. Csak blogunk címe miatt jegyezzük meg, hogy a Google új okostelefonja minden bizonnyal tömeges sms fogadására is kiválóan alkalmas lesz 🙂 .

A Google új mobil telefonja

Continue reading

Mobil kommunikáció – SMS küldés

online-sms-kuldes

Online információcsere – mobil kommunikáció – sms-küldés

Vezeték nélküli, online kommunikáció

A kommunikáció létfontosságú tényező, hisz lehetővé teszi, hogy az emberek kapcsolatot teremthessenek egymással szerte a világon. Az információ átadása két ember között manapság számos módon történhet a különböző technikáknak köszönhetően. A papíralapú médiától kezdve az elektronikus médiáig – mint amilyen a rádió, a telefon, televízió – a kommunikáció gyors ütemben fejlődött az elmúlt században, az áttörést a távolságot áthidaló valósidejű kapcsolattartásban azonban egyfelől az internethálózattal összekötött számítógépek megjelenése, másrészt a mobiltelefonia elterjedése jelentette.

A mobilkommunikáció

Mobiltelefonjaink révén manapság egyfolytában kapcsolatban állunk egymással. Bárhol lennénk, szinte minden percben csöröghet a telefonunk és mi is bármikor felhívhatunk másokat. Még autóvezetés közben sem lehetetlen a mobilozás Bluetooth headset vagy kihangosító segítségével. A mobiltelefon használat lassacskán a repülégépeken is teljesen elterjedtté válik.

Vezetékes telefonjainkat egyszerűen csak beszélgetésekre használjuk, de mi a helyzet a mobilokkal? Természetesen közvetlen kommunikációra is használjuk őket, ám ezek a készülékek szórakoztató centrumokká is váltak, magukba rejtve a játék, zene, video, sőt, a webre való kapcsolódás lehetőségét is. Ahhoz, hogy teljes mértékben hasznot húzzunk mobiltelefonjainkból, érdemes a benne rejlő opciókat kiaknázni. A beszélgetés ma már csak egy meglehetősen kis szeletét képezi a mobiltelefonok által nyújtott lehetőségeknek, mely utóbbiak közül az SMS-küldés is egy új dimenziót jelent.

Az SMS-küldés – szövegüzenetek

A mobiltelefonról küldött üzenetek 160 karakter hosszúságúak lehetnek és eredetileg csak a GSM hálózatban működő mobiltelefonok számára fejlesztették ki őket, mára viszont már az összes mobiltelefon rendszer támogatja ezt a funkciót. Bár az SMS-t leggyakrabban barátok, munkatársak használják egymásnak küldött szöveges üzenetek formájában, rengeteg más felhasználási módja ismeretes. Például az elfizetéses SMS szolgáltatás időjárásról, hírekről, sportról továbbíthat friss információkat. Az SMS továbbá képes alkalmazottakat értékesítési kérdésekben felvilágosítani, szolgáltatások szüneteltetéséről, és más üzleti adatokról tájékoztatni. Az orvosok üzeneteket kaphatnak a betegeikkel kapcsolatos vészhelyzetekről. Szerencsére az SMS-ben küldött szöveges üzenetek fogadásához nem szükséges, hogy a telefon bekapcsolva legyen, mert az üzenet később, a készülék üzembe helyezését követően is sikeresen célhoz ér.

A legtöbb mobilszolgáltató különböző tarifacsomagjaiban lehetővé teszi, hogy bizonyos mennyiségű szöveges üzenetet ingyen kiküldjön el a felhasználó – a szövegüzenetek fogadás pedig általában ingyenes.

Az SMS-küldés nem utolsósorban óriási lehetőség arra, hogy üzletemberek kapcsolatot teremthessenek a fogyasztóikkal, megértsék és nyitottak legyenek szükségleteikre, erősítve ezzel a kapcsolatot egymás közt, ugyanakkor gyarapítva a nyereséget és a vevői elégedettséget, bizalmat. A vállalatok, szervezetek, intézmények működésében jelentős szerepet játszik az SMS-marketing.

Más példák: a futárszolgálat keretén belül kiküldött üzenetek fokozzák a vevő bizalmát, elégedettségét – kellemesebbé teszik a várakozást. Hasonlóképpen: online számlabefizetésekről, pénzügyi, így banki tranzakciók ellenőrzéséről, hitelkártya adatokról is kérhetünk SMS-t. A mobiltelefonok mindent leegyszerűsítenek számunkra.

Az okostelefonok a mobilkommunikációban

Az okostelefonok megjelenésükkel tovább növelték a mobiltelefonok értékét. Ezeket a mobiltelefonok modern változatának tekintik manapság. Azért okosak, mert olyan műveletek elvégzésére képesek, amiket régen csak a laptopunk vagy számítógépünk tudott végrehajtani. Rengeteg mobiltelefon-applikáció közül választhatunk, amelyek nemcsak szórakoztatnak, hanem megkönnyítik az életünket: például a Google Térkép androidos változata segít eligazodni, tájékozódni mind a nagyvilágban, mind a közvetlen környezetünkben. Ezen kívül számtalan más hétköznapokhoz kapcsolódó hasznos alkalmazás teszi ugyanezt a következő területeken: bank, e-kereskedelem, kommunikáció, egészség, benzinkút, éttermek, mozi stb. Ugyanakkor az olyan alkalmazásokat, mint a Skype, szinte mindenki használja üzletemberektől kezdve az iskolás gyerekekig. Ehhez csupán 3G vagy 4G hálózatra és vezeték nélküli internet-kapcsolatra van szükség okostelefonunk számára. Legtöbb okostelefonon fényképezőgép is rendelkezésünkre áll, így bármikor megörökíthetjük a számunkra értékes pillanatokat – a rögzített képek minősége, felbontása egyre jobb, és a tárhelyek drasztikus növekedésével archiválásuk sem okoz gondot.

Egy hasznos és népszerű kommunikációt könnyítő mobilapplikációra példa a WhatsApp is, mely teljesen ingyenes, lehetővé teszi a beszélgetést, kép- és video-megosztást. Korábban e célból fizetnünk kellett az MMS szolgáltatásért.

Utazás vagy várakozás közben zenét hallgathatunk, játszhatunk vagy filmeket nézhetünk a mobiltelefonjainkon. Az alkalmazások színes tárháza esélyt sem ad arra, hogy unatkozhassunk.

Összegzésképpen tehát a mobil kommunikációnak sok ingyenes lehetősége van, beleértve az ingyenes alkalmazásokat okostelefonokra, mint a Kik, Viber, Facebook Messenger, Snapchat, Twitter stb. Vannak ingyenes e-mail szolgáltatók is, mint a Gmail, Yahoo és Hotmail, valamint ingyenes videokonferenciák a már említett Skype és Google Hangouts segítségével.

Az egymással történő kommunikáció módozatai szemmel láthatóan változnak. A technológia egyszerűvé teszi az emberek elérését, sokkal több emberrel kapcsoltba léphetünk, mint valaha. A technológia határtalan beözönlése életünkbe azonban akár zavaró is lehet, ezért érdemes figyelmünk szelektív funkciójára hagyatkoznunk, hogy a beáramló információk közt eligazodhassunk.

online-digitalis-kommunikacio

Eligazodni a világban – mobilkommunikáció – SMS-küldés, fogadás

A vezeték nélküli kommunikálás előnyei és jellemző példái a markletingben és más területeken

a) A kommunikációs folyamatban az információ gyorsan közvetíthető a fogyasztók felé.

b) Leegyszerűsíti különböző szakemberek munkáját azzal, hogy már bárhol és bármikor hozzáférhetnek az internethez, nem szükséges folyamatosan kábeleket és vezetékeket maguk után rángatni. Ennek következtében bárhol hatékonyan és időben elvégezhetik a munkájukat, fokozva ezzel termelékenységüket.

c) Távoli területen dolgozó orvosok, munkások és más szakemberek bármikor kapcsolatba léphetnek egészségügyi központokkal vezeték nélküli kommunikáció révén.

d) Súlyos esetekben lehetővé teszi a sürgősségi riasztást a drótnélküli kommunikáció. A riasztások által az  érintett régiókat segítséggel és támogatással lehet ellátni, mindez elképzelhetetlen lenne a vezeték nélküli kommunikációs eszközök nélkül.

e) A vezeték nélküli hálózatok telepítési és fenntartási költségei alacsonyak.

Online kommunikáció – SMS-küldés – Mobil telefon alkalmazások. Az áttörést a valósidejű online kapcsolattartásban és információcserében a széles sávú internet és a mobilkommunikáció elterjedése jelentette. Okostelefon alkalmazások, mobil telefon applikációk, a mobilkommunikáció sajátosságai, azonnali online sms küldés mobilhálózatra

A mobiltelefonok története, fejlődése

mobiltelefonok fejlődése 1990-2016

Az ezredforduló előtti mobil óriásoktól az okostelefonokig

A mobiltelefon rövid története és fejlődése

Bevezetés

A közel 30 éve megjelent mobiltelefonokkal egyidőben kicsit világunk is összezsugorodott. Kezdetben egyszerű szerkentyűként a vezető cégek termelékenységét voltak hivatottak növelni, később viszont az üzleti infrastruktúra legelemibb építőkockájává váltak szerte a világon. Mára már univerzális számítógéppekké alakultak át, nagyot ugorva ezzel az internet és hordozható technológia szép új világába. Ezek a mobiltelefonok mindenütt jelen vannak: segítik a külvárosban élő fiatalok szabadidős tevékenységeinek megszervezését, összekötik napjaink menekültjeit a Közel-Kelettel, egyszóval olyan személyes eszközt jelentenek, mely nélkül ma már kevesen tudnánk elképzelni az életünket.

regi-mobilVisszapillantva a mobiltelefonok felnövekedésének göröngyös útjára, hálásak lehetünk azért, hogy a sajátunk ma már befér a zsebünkbe. Nem kizárt, hogy egy napon egy kétrét hajtható műanyag lapka lesz belőle vagy előfordulhat, hogy megérinteni sem kell majd, mert a testünkbe építve intelligens mikroimplantátumként lesz képes több feladat együttes elvégzésére úgy, hogy elegendő lesz gondolatban kiadni az utasításainkat. 70 évvel ezelőtt viszont egy kb. 10 kg-os, 5 mérföld hatótávolságú, “hordozható” telefont lettünk volna kénytelenek a hátunkon cipelni.

motorola_dynatacA korai példányokat “autós telefonok”-nak tekintették, ugyanis túl nagyok és nehezek voltak ahhoz, hogy táskába vagy zsebbe belefértek volna, mindaddig, míg a Motorola DynaTAC 8000x meg nem jelent a piacon. Bár a mai standardok szerint kissé méretesnek számított, sokak szerint mégis ez volt az első igazi mobiltelefon, mert elég kicsi volt ahhoz, hogy bárhova magunkkal vihessük. Annak ellenére, hogy hihetetlenül drága volt, gyorsan a popkultúra szimbólumává vált, olyan filmes karakterek alakítása által például, mint Gordon Gekkor a Wall Street-ben. Mindig akadnak új dolgokra fogékony alanyok, akik egy trend megjelenését propagálják, és őket aztán követik a tömegek. Szakértők szerint ezek az úttörők kulcsfontosságú szerepet játszanak bármely újdonság népszerűvé tételében.

A mobiltelefon használat azonban ekkor még nem burjánzott el a nagyközönség berkeiben. Elsősorban az értékesítés és üzleti világban használták, személyes célú használata még ismeretlen volt. Bár a DynaTac és az ezt követő modellek már jelentősen kisebbek voltak, még mindig hagytak némi kívánnivalót maguk után. A technológia folyamatos fejlődésével a mobiltelefon-gyártók rájöttek, hogyan csomagolják az ügyfeleik által óhajtott funkciókat egy kisebb, olcsóbb, hordozható modellbe.

Változó cél

Az első mobiltelefonokat kizárólag beszélgetésre használták, majd fokozatosan bővítették a funkciókat hangpostával, sms-küldéssel-fogadással, stb., de a fő célt még mindig a beszélgetés jelentette. Mígnem végül a gyártók kiötölték, hogy más technológiákat is integrálhatnak mobiltelefonjaikba és még több új funkcióval bővíthetik azokat. A legkorábbi okostelefon egyszerre volt e-mail fiók, fax, személyhívó és címjegyzék. Az elmúlt években a mobiltelefon verbális kommunikációs eszközből multimédiás eszközzé vált, melyre már nem is telefonként, hanem “mobil eszköz”-ként hivatkoznak. Napjainkban mobiltelefonunkat internet-böngészésre, e-mail olvasásra, fotók készítésére, a közösségi oldalak állapotfrissítésére használjuk inkább, mint tényleges telefonhívásokra.

A mobiltelefonok kezelhetősége egyre könnyebbé válik, hála a szoftverek gyors gyarapodásának, jobb kijelző felbontásnak, a folyamatosan javított interface-nek stb. Ha ehhez hozzávesszük a folyamatosan növekvő memóriát, mely olyan tároló kapacitással rendelkezik, mint egy nem túl régi személyes számítógép, nem meglepő, miért pörgött fel ennyire a mobiltelefonok piaca. Ráadásul ezek a mobil eszközök egyéb kütyüinket is helyettesítik, mint amilyen a fényképezőgépek, videokamerák. A korszerűsített okostelefonok felülírják mindazokat az igényeket, melyeket az átlagos fogyasztó támaszt telefonjával szemben. Az okostelefon-alkalmazások piaca a telefont egy virtuális eszköztárrá varázsolta, mely szinte minden problémára megoldást kínál.

mobiltelefonok-fejlodese

Változó forma

A technológiai változásokkal karöltve a telefonok külső megjelenése is változásokon ment keresztül: méretük drasztikusan csökkent, akárcsak a személyes számítógépeknek az idők folyamán. Végül is az utóbbi években a mobiltelefonok kezdtek nagyobb és letisztultabb formát ölteni, kielégítve ezzel a természetes igényt a nagyobb képernyőfelületre és kevesebb gombra. Mivel a telefonok médiaeszközökké váltak, a legkívánatosabb szempont a nagy felbontású képernyő optimális böngészéshez. Még a hagyományos billentyűzetet is érintőképernyős billentyűzet váltotta fel, mely csak akkor bukkan fel, ha szükség van rá.

A mobiltelefonok jövője

A mobiltelefonok oly mértékben változtak és fejlődtek az elmúlt évtizedben, hogy már semmi sem tűnik elképzelhetetlennek a jövőre nézve. Szakértők szerint a továbbiakban is valószínűnek tűnik ez a tendencia, mely szerint az összes technológiai készülékeink lecsapódnak majd egyetlen mobil eszközben. Várhatóan pár éven belül a hagyományos mobiltelefonok végleg eltűnnek majd, az okostelefonokat pedig feltételezhetően már nem fogjuk “okos”-nak nevezni, mint ahogy a “színes tv-t” sem nevezzük már színesnek.

Vélhetően a jövő mobiltelefonjai mindinkább alkalmazkodni fognak érzékszerveinkhez, természetes összhangot képezve biológiai folyamatainkkal, mint amilyen a szemmozgatás, gondolkodási folyamatok, vagy akár kulturális preferenciáink. Már nemcsak az a kérdés merül fel, milyen irányba változhatnak a mobil eszközeink, hanem az is, hogy mi hogyan változunk e folyamat közben.

Lásd még: Mobiltelefon generációk

Az első mobil telefonok Magyarországon

2004-ben készült összefoglalás, Duna Televízió: Magyar elsők – Az első magyar mobiltelefonok. Mit rejtett az 520 titokzatos faláda? Mi történt a Parlamentben 1990. október 15-én? Mi köze egy asztrológusnak a mobiltelefon hazai bevezetéséhez? Ki telefonált először mobillal Magyarországon? A nemzeti értékek után nyomozó sorozat ezen adásából mindez kiderül.


A mobiltelefon története a kezdetektől napjainkig. A mobiltelefon alig néhány évtizedes fejlődése során verbális kommunikációs eszközből multimédiás eszközzé vált. Okostelefonok, mobil eszközök, a telefon története, fejlődés történet

Az SMS-kampány

Melyek az SMS-kampány főbb lépései?

sms kampány - mobiltelefonok

Sokan a legújabb típusú mobilkészülékeket is főleg szöveges és képes üzenetek küldésére használják.

SMS-kampány alatt a mobilmarketing egy válfaját értjük: a hirdetők marketingüzenetei SMS-üzenet formájában jutnak el az ügyfelekhez. Aki még nem építette be ezt a marketing eszközt reklámstratégiái közé, eljött az idő, hogy végre kipróbálja.

Talán elsőre az jutna eszünkbe, hogy manapság az alkalmazások (mobilapplikációk) jelentik a legújabb mobiltelefonos őrületet, ám becslések szerint az okostelefon penetráció 50% körül forog Magyarországon, tehát még mindig rengeteg ügyfél nem rendelkezik okostelefonnal. Sőt, az sem biztos, hogy maximálisan kihasználja az okostelefon által nyújtott lehetőségeket, aki már magáénak tudhat egy ilyet. Idősebb generációknál megfigyelhető, hogy bár a legújabb típusú mobilkészülékekkel büszkélkednek, mégsem használják őket többre, mint szöveges- és képes üzenetek küldésére.

A piacon megtalálható mobilkészülékek közel 100%-a engedélyezi az SMS-küldést, ezáltal az SMS mobil csatorna a legtágabb célközönség elérést biztosítja.

A világmárkák közül sokan óriási energiát fektetnek az SMS kampányukba, mert ráéreztek az ügyfeleikkel való folyamatos kommunikáció fontosságára és tudják, hogy az SMS üzenetek több mint 90%-a átvétel után 3 percen belül elolvasásra kerül. Igen, ennyire gyorsan! Jelentések szerint a Coca Cola marketinges költségvetésének 70%-át fektette SMS-kampányba. Az SMS küldés tehát nagy cégek által tesztelt reklámozási gyakorlat, mely működőképes, ezért fáradhatatlanul energiát fektetnek lehetőségeinek kiaknázásába.

A csoportos SMS közvetlenül képes óriási célközönséget elérni, ezen kívül megfizethető és jelentős ROI-t (befektetésarányos megtérülést) ígér a marketingeseknek, ha helyesen használják. Ha valaki kész elmerülni az SMS marketing mélységeiben, és hasznot húzni e fantasztikus marketing csatornából, fontos, hogy tudatos, sikerorientált mentalitással lépjen a tettek mezejére.

Az SMS kampány tervezése és lebonyolítása

online smskampany

Indul az SMS kampány. Tervezés, lebonyolítás – tippek, tanácsok

Fontos lépések a kampánytervezésben:

  1. Célok megértése

Mielőtt fejest ugranánk a marketingcélok megvalósításába, érdemes az SMS-kampányt az éppen aktuális üzleti tervek lencséjén át szemlélni.

A S.M.A.R.T (konkrét, mérhető, elérhető, releváns, időben korlátozott), azaz legokosabb célkitűzés módszere szerint a cél felvázolása biztosítja, hogy az eSeMeS-kampányt a kívánt mederbe lehessen terelni. Fontos megérteni, hogy az SMS kampány valószínűleg hatással lesz a hirdető vállalatának számos részlegére, tehát a célok és stratégiák egyértelmű kommunikálása az érintett felek számára kulcsfontosságú; és ugyanilyen fontos, hogy egy funkcionális csapat segítse az SMS programok koncepciójának meghatározását és működtetését.

  1. A célközönség felosztása

Az emberek arra szoktak panaszkodni, hogy az esemesben kapott reklámüzenetek sokszor használhatatlanok. Az online marketing szakértő viszont tudja, hogy a megfelelő szövegüzenetre az ügyfél nem reklámként, hanem hasznos tanácsként, információként tekint.

A szegmentálás és célcsoport-képzés lehetővé teszi, hogy mindenki a számára releváns információt kapja kézhez. Ilyen keskeny vonal választja el az informáló típusú üzenetet a kéretlen elektronikus reklámüzenettől.

  1. Az időzítés kulcsfontossága

Minden az időzítésen múlik. Két szempontnak ajánlott kiemelt figyelmet szentelni, mikor az esemes-kampány sikerét célozzuk meg. Először is a meghatározatlan időre szóló hirdetések kevésbé eredményesek a konkrét határidős üzeneteknél, ezért szerencsés lehet a “hamarosan lejár” szófordulat belefoglalása az üzenetbe.

A hatékonyság érdekében fontos meggyőződnünk arról, hogy az üzenet alkalmas időben célozza meg az ügyfelünket. Pl. ha valaki megvásárol egy bizonyos terméket, küldhetünk neki üzenetet kapcsolódó termékekről, fenntartva ezzel az érdeklődését.

Szombati napon e-mailen kiküldött reklámüzenetek általában olvasatlanok maradnak, ám rövid szöveges üzenetek tömeges továbbítására ez egy megfelelő nap. Érdemes kísérletezni az időzítéssel.

  1. Ösztönző üzenetek

Az e-mailek átlagos megnyitási aránya fokozatosan növekszik az elküldés utáni 24 órában, ezzel szemben az SMSek megnyitásának 70 %-a már az első 60 percben megtörténik. E közvetlenség miatt a törzsvásárlókat friss ajánlatokról lehet informálni, buzdítva őket arra, hogy újra ellátogassanak hozzánk.

Ezek a buzdító jellegű üzenetek nagyszerű lehetőséget jelentenek arra is, hogy visszajelzést kérjünk az ügyfelünktől. Pl. ha egy hónapon belül már a sokadik alkalommal látogatnak el a boltunkba, felkérhetjük őket egy igényfelmérő kérdőív kitöltésére.

  1. Rövid, kedves és egyszerű üzenetek

Talán ez a legfontosabb követendő tipp, ha azt szeretnénk, hogy ünetetkampányunkat siker koronázza. A mobilszolgáltatók zöme 160 karakteres szöveghosszt engedélyez, tehát minél gyorsabban rátérünk az üzenet lényegére, annál jobb! Rögtön a tárgyra lehet térni, egyszerű utasításokat kínálva, és informálva az ügyfelet a hirdetés lejárati idejéről. Olyan termékeket tüntessünk fel, melyekkel méltán igényt tarthatunk a vásárló érdeklődésére. Komolytalan és semmitmondó üzenetek nagy ívben elkerülendők.

  1. Linkek szépítése

A kiküldött infók közt (márkanév, üzlethálózat neve, terméknév, határidő, árak) jól fest egy tájékoztató jellegű vagy értékesítési honlapra való hivatkozás. Egy megfelelően rövid, jól strukturált URL könnyen megoldható a Google linkrövidítő szolgáltatásával, egyben hatékony és kellemes látványt nyújt a megkapott üzenetben. Előnye, hogy teret takarít meg, ugyanakkor átláthatóan rövid és egyszerű.

  1. Ne légy spammer

Végül ne feledjük, hogy a lehetőség, hogy egy potenciális klienst felkeressünk üzenetünkkel, az kiváltságot jelent, nem jogot. Végképp nem felhatalmazást arra, hogy személyes adatokkal visszaéljünk, túlbuzgó módon használjuk fel. Ha túl gyakori vagy értelmetlen üzenetekkel zaklatjuk ügyfeleinket, jó eséllyel veszítjük majd el ezt a kiváltságot. Senki sem szereti a spam-et, tehát ne éljünk vele. A jó üzenetek azok, melyekre az emberek eleve számítanak, melyek egyszerre személyhez szólóak és relevánsak is. Az számít jó marketingüzenetnek, melyet az ügyfél hiányolna, ha nem kapna meg – erre az elgondolásra kell építeni a mobiltelefonos kampánytervezésben a marketing stratégiánkat.

A lehetőség

A jól előkészített és kivitelezett SMSküldő kampányba energiát kell fektetni. Míg az email-es spam üzeneteket könnyedén figyelmen kívül hagyhatjuk, ugyanez már nem áll a készülékünkre érkezett  SMSekre. Ez azt jelenti, hogy meg kell találni az egyensúlyt az üzenetek tartalma és a helyes időzítés között. E két dolog sikeres koordinációja növeli az esélyeit a sikeres SMS kampány lebonyolításának. Ennek tartalmi vonatkozásain túl a technikai részletekkel is érdemes tisztában lennünk – honlapunk ezen a téren is számos ismeretet közöl az érdeklődőkkel.


Az online marketing célt szolgáló tömeges üzenet-küldés főbb lépései: a tartalmi tervezés és a technikai lebonyolítás (Gateway rendszer). Mobil marketing eljárások, eszközök: üzenetek fogadására okostelefon készülék, tomeges sms kampany