• Mi a csoportos vagy tömeges SMS-küldés? Azonos szövegű üzenetek azonnali eljuttatása nagyszámú címzett mobiljára számítógépről. SMS-kampány: egy bizonyos célt szolgáló tömeges üzenetküldés.

A tömeges adatfeldolgozás történetének kezdeti szakasza

Mobiltelefon számítóközpont

Számítógépes adatközpont a korai időszakban

A számítóközpont funkciói, munkamódszerei

mobiltelefon megjelenése előtt 20-30 évvel a számítógépek még óriási adatközpontok voltak, melyek egy vagy több szobát is betölthettek. A cégek, gyárak és szervezetek az adatfeldolgozás tömegének mértékétől függően dönthettek úgy, hogy saját adatközpontot – mai szóval szervertermetlétesítenek, építenek vagy pedig egy már meglévő adatközpont kapacitását bérlik ki.

Az adatközpontokban a gyakorlati igényeknek megfelelően, de a számítógéptől és operációs rendszerétől függően az adatfeldolgozást különféle üzemmódokban végezhették. A tömeges adatfeldolgozást a következőképpen osztályozhattuk:

  • adagolt feldolgozás (batch-processing)
  • közvetlen feldolgozás (on-line processing)
  • időazonos (real-time) feldolgozás
  • időosztásos (time sharing) feldolgozás
  • kombinált feldolgozási módszer.

Az adagolt üzemmódú számítógépközpontban a feldolgozandó adatokat meghatározott, tetszés szerinti hosszúságú időre vonatkozóan (óráktól-hónapokig) összegyűjtik. Az adatokat azután összegyűjtve „alapbizonylatok” formájában „lyukasztóterembe” továbbítják. Ott manuális „lyukasztógép” segítségével, vagy programmal vezérelt adatgyűjtő rendszerrel számítógéppel olvasható formában rögzítik. Az adatrögzítésből a feldolgozandó adatok tulajdonképpeni feldolgozás céljából a számítóközpontba kerültek. Ezt a munkamódszert nevezték adagolt üzemmódnak, melyet a számítógépközpontok 80-90%-a használt.

On-line számítógépközpont tömeges adatfeldolgozása

A közvetlen feldolgozású számítóközpontokban az adatok a rögzítés helyéről vezetéken keresztül közvetlenül a számítógépbe kerültek. Az adagolt üzemmódú feldolgozással ellentétben itt azonnal hozzáfognak az egyedi információk feldolgozásához. Azt az egységet, amely telefonon, telefonvezetéken keresztül a számítógéphez csatlakozott az adatok beadása vagy fogadása céljából, „terminál”-nak nevezték. Az adatok feldolgozása minden adatbevitelkor megtörtént.

Az időazonos és időosztásos adatfeldolgozás között a különbség az volt, hogy a számítógép az adattömeget az üzenetek megérkezésekor azonnal feldolgozta vagy az időosztásos rendszerben a nagy mennyiség miatt a használók időbeosztás szerint használhatták saját céljaikra a központot. Continue reading

Okoseszközök internet-hozzáféréshez, üzenetküldésre

Tabletet vagy netbookot vegyek?

Netbook vagy tablet vagy laptop

Melyik okoseszközt válasszam?

Folyamatosan fejlődik az elektronikai eszközök piaca, egyre több és változatosabb készülék jelenik meg. Korábban a mobiltelefon legfontosabb fejlesztési iránya a miniatürizálás volt. A fejlesztők megpróbálták a telefonhívásra és SMS küldésre alkalmas eszközt a lehető legkisebb készülékházba integrálni. A PC-k piacán a kicsinyítés nem volt szempont, hiszen az asztali gépek mérete mellékes volt a teljesítménnyel szemben, a monitorok mérete pedig értelemszerűen egyre növekedett.

Az okostelefonokba és a mobil eszközökbe fejlesztett, alacsony energiafelhasználású lapkák megjelenésével a trendek megváltoztak. Az asztali gépek egyre kisebbek lettek, míg a mobiltelefonok kijelzőjének növekedése okán egyre nagyobb méretűek lettek. Az asztali gépek kisebb, hordozható változata a laptop, később megjelent a netbook. Az okostelefonokhoz hasonló, de méretben lényegesen nagyobb készülék a táblagép, más nevén tablet PC.

A netbook

A netbook lényegében egyszerűsített laptop, melynek képernyőátmérője 9-10 hüvelyk. Lényeges különbség a laptop és a netbook között, hogy utóbbit a lehető legegyszerűbb hardvereszközökkel szerelik fel. Lényegében csak internethasználatra alkalmas, könnyen hordozható, de a táblagépekhez képest egyszerűbb a szövegbevitel. Az utóbbi időben csak néhány verziója kapható.

Tablet PC

A táblagép egy perifériákkal nem rendelkező all-in-one számítógép. Az okostelefonoktól teljesen függetlenül fejlődő elektronikai eszköz. Manapság csak a kijelzők mérete különbözteti meg az okostelefonoktól. A marketing szakemberek kutatásai alapján, egy bizonyos képernyőméret felett az okostelefon nem használható kényelmesen egy kézzel, a hétköznapi használatban könnyen elejthető. A tartalomfogyasztás szempontjából viszont szükség van a nagyobb képernyővel rendelkező tabletekre. A tablet egyik nagy hátránya volt a beviteli eszközök hiánya. A táblagép tokjába épített billentyűzet és a bluetooth-os vagy Wifi-s egér teljes értékű számítógéppé tette a Tablet PC-ket, és ezzel értelmetlenné váltak a netbookok. Az új Android és iOs verziókban fejlesztet hangfelismerő rendszerek tökéletesítése előreláthatóan feleslegessé teszi a beviteli eszközöket, ezért egyértelműen a Tablet PC-é a jövő.


Okoseszközök internet-hozzáféréshez, üzenetküldésre és egyéb irodai munkára, melynek nincs hardverigénye. A tablet PC jó választás, ha netbookra van szükségünk. A mobil eszközök piacán az okostelefon népszerűbb kommunikációs eszköz marketing szempontból is, mert nagy teljesítményű hardverrel támogatják a jó minőségű szoftvereket. További érdekes témák: okostelefonok vásárlása, mobil telefon eladás, sms-küldés tömegesen, laptop vásárlás, tablet eladás.

Milyen lesz a Google új mobilja?

új google mobil

A Google új mobiltelefonja

Aki azt állítja, hogy az itt alább látható videóból és a mellékelt képből nehéz bármit is megállapítani a Google új okostelefonjáról, annak igaza lehet. Mégis egyelőre ez a legtöbb vizuális információ, amihez hozzájuthatunk a meglehetős titkolózások közepette. Annyit azért megállapíthatunk: elegáns mobileszköz kerül a piacra.

Mint ismeretes, a világcég több mint hatéves tradíciót megtörve a Nexus név elhagyására szánta el magát és új mobilja már nem ezen, hanem Pixel néven kerül forgalomba. Ezt megelőzően is sok hírt olvashattunk a Google fejlesztette új mobilkészülékről, melyet Markin és Sailfish fantázianéven is emlegettek, és amelyek a HTC mint gyártó futószalagjáról kerülnek gondos tesztelés után forgalomba.

Egyes források az új mobil telefonok árát tudni vélik. Állítólag a 32 GB-os készülék 449 USA dollárba (kb. 124 ezer forintba) kerül majd…

A Google új mobilja a kiszivárogtatott hírek szerint terjedelmében 143,8 mm × 69,5 mm × 7,3 mm lesz, a felső részén valamivel némileg vastagabb (itt kb. 8,5 mm-es). Az okostelefonhoz C típusú USB porton keresztül lehet csatlakozni, ahogy ez, úgy a dupla sztereó hangszóró is a készülék alsó lapján kap helyet. 8 MP-es lesz a szelfikészítő és 12 MP-es a főkamera, és az ujjlenyomat-olvasó is a hátoldalra kerül. Operációs rendszere mi más lehetne, mint az Android Nougat. Csak blogunk címe miatt jegyezzük meg, hogy a Google új okostelefonja minden bizonnyal tömeges sms fogadására is kiválóan alkalmas lesz 🙂 .

A Google új mobil telefonja

Continue reading

Mobiltelefon generációk

2g 4g 5g mobil generácio

Mobiltelefonos generációk és hálózati rendszerek

Külön weboldalon foglalkozunk a mobiltelefonok történetével, megállapítva többek között, hogy mobilkommunikáció címén 70 évvel ezelőtt egy kb. 10 kg-os, 5 mérföld hatótávolságú rádiótelefont lettünk volna kénytelenek a hátunkon cipelni, míg harminc egynéhány évvel már csak 3 kilogrammot nyomtak az az üzletemberek autós telefonjai. Az áttörést a Motorola DynaTAC 8000x modell jelentette, valószínűleg ez volt az első valódi mobiltelefon, amely magas ára ellenére igen népszerű lett és egy korszak szimbólumává vált. További részletek: A mobiltelefonok története, fejlődése a kezdetektől napjainkig.

motorola - mobiltelefon-generációk

Mobiltelefon generációk

0. generáció

A zérus, azaz nulladik nemzedék alapvetően egy rádiós mobiltelefon rendszert jelentett, mely már nyílt telefonhálózaton belül működött, a felhasználók külön számmal rendelkezhettek. Számos ilyen rendszer kiépült 1971 és 2000 között.

1. generáció

Ennek a nemzedéknek a darabjai az 1980-as évek táján kezdtek elterjedni, a rendszer a 0G-hez képest több frekvenciát tartalmazott, és más szolgáltatók területéről is elérhető volt a felhasználók számára. Analóg rendszerek voltak és csupán abban különböztek a 0G-s társaiktól, hogy több csatornát használtak.

2. generáció

gsm-rendszer-sms-kuldes

A különböző irányváltoztatások között ennek volt a legelsöprőbb hatása. A digitális átvitel jelentette a legnagyobb újítást, egyben áttörést. A széleskörűen elterjedt GSM (Global System for Mobile Telecommunications) rendszeren belül működött, mely elsőként vezette be a SIM kártya használatot is. Korszakos jelentőségű fejlemény, hogy a beszédátvitel mellett megjelenik az SMS szolgáltatás is, mely mára az egyik legismertebb és használtabb telefonos szolgáltatássá nőtte ki magát és jelentőségre tett szert a mobilmarketing területén is, lehetővé téve a tömeges SMS-küldést, lásd például: SMS-kampány indítása.

3. generáció

Az előző generációhoz képest előrukkolt néhány újdonsággal a felhasználók örömére: nagyobb sebességű adatkapcsolatok (internet), új hálózati szolgáltatások, mint például a videohívások. Kezdetben mégsem hatottak annyira lebilincselően a felhasználók számára, akik teljesen megelégedtek az előző generáció szolgáltatásaival.

4. generáció

A mobiltelefonok fejlődésében napjainkban a negyedik nemzedék térhódítását figyelhetjük meg. Az információtechnológia 4G-vel jelöli a negyedik generációs vezeték nélküli szolgáltatásokat. A 2G és a 3G rendszerek utódját, a 4G rendszereket a szakértők szerint egy átfogó IP-infrastruktúra, nagy adatátviteli sebesség, nagy kapacitás és a nyílt internetes szabványok használata jellemzi. 4G-nél a mobil széles sávú rendszer továbbfejlesztett multimédiás szolgáltatásokkal bővül. Az „IMT-Advanced”, (4G Wireless and International Mobile Telecommunication) 4G technológia jelenleg a mobil távközlési rendszerek közül a legfejlettebb, amely fix környezetben 1 Gbps, mobilkörnyezetben pedig akár 100 Mbps adatátviteli sebességet is biztosíthat. A 4. generációs mobiltelefonokra tehát a nagyobb kapacitás, a nagyobb adatátviteli sebesség, a kompatibilitás az előző generációs mobil eszközökkel, a globális roaming stb. jellemző. Ezek a vezeték nélküli szolgáltatások a már igen előrehaladott 4G technológiára építenek. A 4G-s mobiltelefont a HD minőségben streamelt videók lejátszhatósága is jellemzi (vagy fogja jellemezni idővel), így nagy felbontású videokonferenciákat, netán hálózati csoportmunkát is folytathatunk segítségükkel.

5. generáció

A fejlődés nem áll meg. A vezeték nélküli távközlési technológiák és a felhasználói igények rohamos fejlődése korábban nem látott bonyolultságú információs hálózatokat és ugrásszerűen megnőtt mobil adatforgalmat eredményezett. Az újabb lépésre már nem is annyira a felhasználók, hanem az eszközök közötti adatáramlás grandiózus volta miatt van szükség. „Az 5G valójában a gépekről szól.” – mondta Sandra Rivera, az Intel Data Center Group alelnöke – „Több tízmilliárdnyi gép és érzékelő fog csatlakozni és ezáltal meghatározza a jövő hálózatának működését.” Európában az előrejelzések szerint 2020-ban várható  a gyors adatátvitelt biztosító ötödik generációs, azaz 5G mobil távközlési szabvány bevezetése.

Mobil kommunikáció – SMS küldés

online-sms-kuldes

Online információcsere – mobil kommunikáció – sms-küldés

Vezeték nélküli, online kommunikáció

A kommunikáció létfontosságú tényező, hisz lehetővé teszi, hogy az emberek kapcsolatot teremthessenek egymással szerte a világon. Az információ átadása két ember között manapság számos módon történhet a különböző technikáknak köszönhetően. A papíralapú médiától kezdve az elektronikus médiáig – mint amilyen a rádió, a telefon, televízió – a kommunikáció gyors ütemben fejlődött az elmúlt században, az áttörést a távolságot áthidaló valósidejű kapcsolattartásban azonban egyfelől az internethálózattal összekötött számítógépek megjelenése, másrészt a mobiltelefonia elterjedése jelentette.

A mobilkommunikáció

Mobiltelefonjaink révén manapság egyfolytában kapcsolatban állunk egymással. Bárhol lennénk, szinte minden percben csöröghet a telefonunk és mi is bármikor felhívhatunk másokat. Még autóvezetés közben sem lehetetlen a mobilozás Bluetooth headset vagy kihangosító segítségével. A mobiltelefon használat lassacskán a repülégépeken is teljesen elterjedtté válik.

Vezetékes telefonjainkat egyszerűen csak beszélgetésekre használjuk, de mi a helyzet a mobilokkal? Természetesen közvetlen kommunikációra is használjuk őket, ám ezek a készülékek szórakoztató centrumokká is váltak, magukba rejtve a játék, zene, video, sőt, a webre való kapcsolódás lehetőségét is. Ahhoz, hogy teljes mértékben hasznot húzzunk mobiltelefonjainkból, érdemes a benne rejlő opciókat kiaknázni. A beszélgetés ma már csak egy meglehetősen kis szeletét képezi a mobiltelefonok által nyújtott lehetőségeknek, mely utóbbiak közül az SMS-küldés is egy új dimenziót jelent.

Az SMS-küldés – szövegüzenetek

A mobiltelefonról küldött üzenetek 160 karakter hosszúságúak lehetnek és eredetileg csak a GSM hálózatban működő mobiltelefonok számára fejlesztették ki őket, mára viszont már az összes mobiltelefon rendszer támogatja ezt a funkciót. Bár az SMS-t leggyakrabban barátok, munkatársak használják egymásnak küldött szöveges üzenetek formájában, rengeteg más felhasználási módja ismeretes. Például az elfizetéses SMS szolgáltatás időjárásról, hírekről, sportról továbbíthat friss információkat. Az SMS továbbá képes alkalmazottakat értékesítési kérdésekben felvilágosítani, szolgáltatások szüneteltetéséről, és más üzleti adatokról tájékoztatni. Az orvosok üzeneteket kaphatnak a betegeikkel kapcsolatos vészhelyzetekről. Szerencsére az SMS-ben küldött szöveges üzenetek fogadásához nem szükséges, hogy a telefon bekapcsolva legyen, mert az üzenet később, a készülék üzembe helyezését követően is sikeresen célhoz ér.

A legtöbb mobilszolgáltató különböző tarifacsomagjaiban lehetővé teszi, hogy bizonyos mennyiségű szöveges üzenetet ingyen kiküldjön el a felhasználó – a szövegüzenetek fogadás pedig általában ingyenes.

Az SMS-küldés nem utolsósorban óriási lehetőség arra, hogy üzletemberek kapcsolatot teremthessenek a fogyasztóikkal, megértsék és nyitottak legyenek szükségleteikre, erősítve ezzel a kapcsolatot egymás közt, ugyanakkor gyarapítva a nyereséget és a vevői elégedettséget, bizalmat. A vállalatok, szervezetek, intézmények működésében jelentős szerepet játszik az SMS-marketing.

Más példák: a futárszolgálat keretén belül kiküldött üzenetek fokozzák a vevő bizalmát, elégedettségét – kellemesebbé teszik a várakozást. Hasonlóképpen: online számlabefizetésekről, pénzügyi, így banki tranzakciók ellenőrzéséről, hitelkártya adatokról is kérhetünk SMS-t. A mobiltelefonok mindent leegyszerűsítenek számunkra.

Az okostelefonok a mobilkommunikációban

Az okostelefonok megjelenésükkel tovább növelték a mobiltelefonok értékét. Ezeket a mobiltelefonok modern változatának tekintik manapság. Azért okosak, mert olyan műveletek elvégzésére képesek, amiket régen csak a laptopunk vagy számítógépünk tudott végrehajtani. Rengeteg mobiltelefon-applikáció közül választhatunk, amelyek nemcsak szórakoztatnak, hanem megkönnyítik az életünket: például a Google Térkép androidos változata segít eligazodni, tájékozódni mind a nagyvilágban, mind a közvetlen környezetünkben. Ezen kívül számtalan más hétköznapokhoz kapcsolódó hasznos alkalmazás teszi ugyanezt a következő területeken: bank, e-kereskedelem, kommunikáció, egészség, benzinkút, éttermek, mozi stb. Ugyanakkor az olyan alkalmazásokat, mint a Skype, szinte mindenki használja üzletemberektől kezdve az iskolás gyerekekig. Ehhez csupán 3G vagy 4G hálózatra és vezeték nélküli internet-kapcsolatra van szükség okostelefonunk számára. Legtöbb okostelefonon fényképezőgép is rendelkezésünkre áll, így bármikor megörökíthetjük a számunkra értékes pillanatokat – a rögzített képek minősége, felbontása egyre jobb, és a tárhelyek drasztikus növekedésével archiválásuk sem okoz gondot.

Egy hasznos és népszerű kommunikációt könnyítő mobilapplikációra példa a WhatsApp is, mely teljesen ingyenes, lehetővé teszi a beszélgetést, kép- és video-megosztást. Korábban e célból fizetnünk kellett az MMS szolgáltatásért.

Utazás vagy várakozás közben zenét hallgathatunk, játszhatunk vagy filmeket nézhetünk a mobiltelefonjainkon. Az alkalmazások színes tárháza esélyt sem ad arra, hogy unatkozhassunk.

Összegzésképpen tehát a mobil kommunikációnak sok ingyenes lehetősége van, beleértve az ingyenes alkalmazásokat okostelefonokra, mint a Kik, Viber, Facebook Messenger, Snapchat, Twitter stb. Vannak ingyenes e-mail szolgáltatók is, mint a Gmail, Yahoo és Hotmail, valamint ingyenes videokonferenciák a már említett Skype és Google Hangouts segítségével.

Az egymással történő kommunikáció módozatai szemmel láthatóan változnak. A technológia egyszerűvé teszi az emberek elérését, sokkal több emberrel kapcsoltba léphetünk, mint valaha. A technológia határtalan beözönlése életünkbe azonban akár zavaró is lehet, ezért érdemes figyelmünk szelektív funkciójára hagyatkoznunk, hogy a beáramló információk közt eligazodhassunk.

online-digitalis-kommunikacio

Eligazodni a világban – mobilkommunikáció – SMS-küldés, fogadás

A vezeték nélküli kommunikálás előnyei és jellemző példái a markletingben és más területeken

a) A kommunikációs folyamatban az információ gyorsan közvetíthető a fogyasztók felé.

b) Leegyszerűsíti különböző szakemberek munkáját azzal, hogy már bárhol és bármikor hozzáférhetnek az internethez, nem szükséges folyamatosan kábeleket és vezetékeket maguk után rángatni. Ennek következtében bárhol hatékonyan és időben elvégezhetik a munkájukat, fokozva ezzel termelékenységüket.

c) Távoli területen dolgozó orvosok, munkások és más szakemberek bármikor kapcsolatba léphetnek egészségügyi központokkal vezeték nélküli kommunikáció révén.

d) Súlyos esetekben lehetővé teszi a sürgősségi riasztást a drótnélküli kommunikáció. A riasztások által az  érintett régiókat segítséggel és támogatással lehet ellátni, mindez elképzelhetetlen lenne a vezeték nélküli kommunikációs eszközök nélkül.

e) A vezeték nélküli hálózatok telepítési és fenntartási költségei alacsonyak.

Online kommunikáció – SMS-küldés – Mobil telefon alkalmazások. Az áttörést a valósidejű online kapcsolattartásban és információcserében a széles sávú internet és a mobilkommunikáció elterjedése jelentette. Okostelefon alkalmazások, mobil telefon applikációk, a mobilkommunikáció sajátosságai, azonnali online sms küldés mobilhálózatra

A mobiltelefonok története, fejlődése

mobiltelefonok fejlődése 1990-2016

Az ezredforduló előtti mobil óriásoktól az okostelefonokig

A mobiltelefon rövid története és fejlődése

Bevezetés

A közel 30 éve megjelent mobiltelefonokkal egyidőben kicsit világunk is összezsugorodott. Kezdetben egyszerű szerkentyűként a vezető cégek termelékenységét voltak hivatottak növelni, később viszont az üzleti infrastruktúra legelemibb építőkockájává váltak szerte a világon. Mára már univerzális számítógéppekké alakultak át, nagyot ugorva ezzel az internet és hordozható technológia szép új világába. Ezek a mobiltelefonok mindenütt jelen vannak: segítik a külvárosban élő fiatalok szabadidős tevékenységeinek megszervezését, összekötik napjaink menekültjeit a Közel-Kelettel, egyszóval olyan személyes eszközt jelentenek, mely nélkül ma már kevesen tudnánk elképzelni az életünket.

regi-mobilVisszapillantva a mobiltelefonok felnövekedésének göröngyös útjára, hálásak lehetünk azért, hogy a sajátunk ma már befér a zsebünkbe. Nem kizárt, hogy egy napon egy kétrét hajtható műanyag lapka lesz belőle vagy előfordulhat, hogy megérinteni sem kell majd, mert a testünkbe építve intelligens mikroimplantátumként lesz képes több feladat együttes elvégzésére úgy, hogy elegendő lesz gondolatban kiadni az utasításainkat. 70 évvel ezelőtt viszont egy kb. 10 kg-os, 5 mérföld hatótávolságú, “hordozható” telefont lettünk volna kénytelenek a hátunkon cipelni.

motorola_dynatacA korai példányokat “autós telefonok”-nak tekintették, ugyanis túl nagyok és nehezek voltak ahhoz, hogy táskába vagy zsebbe belefértek volna, mindaddig, míg a Motorola DynaTAC 8000x meg nem jelent a piacon. Bár a mai standardok szerint kissé méretesnek számított, sokak szerint mégis ez volt az első igazi mobiltelefon, mert elég kicsi volt ahhoz, hogy bárhova magunkkal vihessük. Annak ellenére, hogy hihetetlenül drága volt, gyorsan a popkultúra szimbólumává vált, olyan filmes karakterek alakítása által például, mint Gordon Gekkor a Wall Street-ben. Mindig akadnak új dolgokra fogékony alanyok, akik egy trend megjelenését propagálják, és őket aztán követik a tömegek. Szakértők szerint ezek az úttörők kulcsfontosságú szerepet játszanak bármely újdonság népszerűvé tételében.

A mobiltelefon használat azonban ekkor még nem burjánzott el a nagyközönség berkeiben. Elsősorban az értékesítés és üzleti világban használták, személyes célú használata még ismeretlen volt. Bár a DynaTac és az ezt követő modellek már jelentősen kisebbek voltak, még mindig hagytak némi kívánnivalót maguk után. A technológia folyamatos fejlődésével a mobiltelefon-gyártók rájöttek, hogyan csomagolják az ügyfeleik által óhajtott funkciókat egy kisebb, olcsóbb, hordozható modellbe.

Változó cél

Az első mobiltelefonokat kizárólag beszélgetésre használták, majd fokozatosan bővítették a funkciókat hangpostával, sms-küldéssel-fogadással, stb., de a fő célt még mindig a beszélgetés jelentette. Mígnem végül a gyártók kiötölték, hogy más technológiákat is integrálhatnak mobiltelefonjaikba és még több új funkcióval bővíthetik azokat. A legkorábbi okostelefon egyszerre volt e-mail fiók, fax, személyhívó és címjegyzék. Az elmúlt években a mobiltelefon verbális kommunikációs eszközből multimédiás eszközzé vált, melyre már nem is telefonként, hanem “mobil eszköz”-ként hivatkoznak. Napjainkban mobiltelefonunkat internet-böngészésre, e-mail olvasásra, fotók készítésére, a közösségi oldalak állapotfrissítésére használjuk inkább, mint tényleges telefonhívásokra.

A mobiltelefonok kezelhetősége egyre könnyebbé válik, hála a szoftverek gyors gyarapodásának, jobb kijelző felbontásnak, a folyamatosan javított interface-nek stb. Ha ehhez hozzávesszük a folyamatosan növekvő memóriát, mely olyan tároló kapacitással rendelkezik, mint egy nem túl régi személyes számítógép, nem meglepő, miért pörgött fel ennyire a mobiltelefonok piaca. Ráadásul ezek a mobil eszközök egyéb kütyüinket is helyettesítik, mint amilyen a fényképezőgépek, videokamerák. A korszerűsített okostelefonok felülírják mindazokat az igényeket, melyeket az átlagos fogyasztó támaszt telefonjával szemben. Az okostelefon-alkalmazások piaca a telefont egy virtuális eszköztárrá varázsolta, mely szinte minden problémára megoldást kínál.

mobiltelefonok-fejlodese

Változó forma

A technológiai változásokkal karöltve a telefonok külső megjelenése is változásokon ment keresztül: méretük drasztikusan csökkent, akárcsak a személyes számítógépeknek az idők folyamán. Végül is az utóbbi években a mobiltelefonok kezdtek nagyobb és letisztultabb formát ölteni, kielégítve ezzel a természetes igényt a nagyobb képernyőfelületre és kevesebb gombra. Mivel a telefonok médiaeszközökké váltak, a legkívánatosabb szempont a nagy felbontású képernyő optimális böngészéshez. Még a hagyományos billentyűzetet is érintőképernyős billentyűzet váltotta fel, mely csak akkor bukkan fel, ha szükség van rá.

A mobiltelefonok jövője

A mobiltelefonok oly mértékben változtak és fejlődtek az elmúlt évtizedben, hogy már semmi sem tűnik elképzelhetetlennek a jövőre nézve. Szakértők szerint a továbbiakban is valószínűnek tűnik ez a tendencia, mely szerint az összes technológiai készülékeink lecsapódnak majd egyetlen mobil eszközben. Várhatóan pár éven belül a hagyományos mobiltelefonok végleg eltűnnek majd, az okostelefonokat pedig feltételezhetően már nem fogjuk “okos”-nak nevezni, mint ahogy a “színes tv-t” sem nevezzük már színesnek.

Vélhetően a jövő mobiltelefonjai mindinkább alkalmazkodni fognak érzékszerveinkhez, természetes összhangot képezve biológiai folyamatainkkal, mint amilyen a szemmozgatás, gondolkodási folyamatok, vagy akár kulturális preferenciáink. Már nemcsak az a kérdés merül fel, milyen irányba változhatnak a mobil eszközeink, hanem az is, hogy mi hogyan változunk e folyamat közben.

Lásd még: Mobiltelefon generációk

Az első mobil telefonok Magyarországon

2004-ben készült összefoglalás, Duna Televízió: Magyar elsők – Az első magyar mobiltelefonok. Mit rejtett az 520 titokzatos faláda? Mi történt a Parlamentben 1990. október 15-én? Mi köze egy asztrológusnak a mobiltelefon hazai bevezetéséhez? Ki telefonált először mobillal Magyarországon? A nemzeti értékek után nyomozó sorozat ezen adásából mindez kiderül.


A mobiltelefon története a kezdetektől napjainkig. A mobiltelefon alig néhány évtizedes fejlődése során verbális kommunikációs eszközből multimédiás eszközzé vált. Okostelefonok, mobil eszközök, a telefon története, fejlődés történet

Tömeges SMS-küldés

A telefonos marketing leghatékonyabb módszerei

Weboldalunkon alapvető ismereteket szerezhet a mobilkommunikáció, a telefonos online marketing és a mobileszközöket célzó szöveges üzenetküldés tárgykörében, de megismerheti a vezeték nélküli készülékek fejlődéstörténetét is, valamit új híreket találhat az okostelefonok és alkalmazások világából.

sms-gateway - tömeges üzenetküldés mobil nélkül

Gateway üzenetküldő rendszer: a tömeges SMS-küldés vázlata

Térségünkben még az ezredfordulót megelőzően a teljes lefedettséget biztosító országos GSM-hálózatok kiépülésével és a mobiltelefonok használatának széles körű tömegessé és mindennapossá válásával nyíltak tomeges-smsmeg a telefonos marketingkommunikáció új távlatai. Az egyedi élőszavas vagy előre rögzített csoportos és automatikus hanghívásokra épülő PR- és reklámtevékenység mellé hamarosan felzárkózott a rövid szöveges üzenetekre alapozott (főleg üzleti jellegű) marketing, majd egyhamar az is kiderült, hogy a telekommunikáció területén a hirdetések, felhívások közvetítésének és célba tatásának optimális módja az SMS-küldés mint eljárás, mivel ezen a téren számos jelentős előnnyel rendelkezik a hagyományos hanghívásokkal szemben. A módszer tartalmi és formai részleteinek kidolgozásával, illetve a megfelelő technikai háttér (programozás, hardver-támogatás) kifejlesztésével a tíz- vagy százezres, de akár milliós számban közel egyidejűleg az összes címzettnek – mint célcsoportnak – kézbesíthető úgynevezett tömeges SMS mind eredményességében, mint az ár/érték arányt illetően a leghatékonyabb formája lett a mobiltelefonos direkt marketingnek: a tudományos kutatások és a csoportos szövegüzenet-küldés módszerét alkalmazó szakemberek most már évtizedes tapasztalata egyaránt arról tanúskodik, hogy egy-egy jól előkészített és szakszerűen lebonyolított, egyedi tartalmi megoldásokkal előálló SMS-kampány hatása, mozgósító ereje költséghatékonyság tekintetében felülmúlja az egyéb hirdetési és reklámozási lehetőségeket, ezért a közép- és nagyvállalati szférában eredményessé és igen népszerűvé vált annak ellenére, hogy a negyedig generációs és 4G technológiára épülő mobileszközök (az okostelefonok) használatában a szöveges információcsere már nem tartozik a legkorszerűbb módszerek közé, lévén a többcsatornás kommunikációra a kép- és hangtovábbítással együtt járó multimédiás megoldások és sokfunkciós applikációk a jellemzőbbek – mégis, a személyre szóló szövegüzenetet még ma is mindenki elolvassa, sőt, készülékére pillantva elsőként ezeket olvassa el, így az abban közölteknek az értékesítést ösztönző mozgósító ereje, hatása nem vesztett jelentőségéből az igen látványos és információgazdag megjelenítéseket produkáló mobilapplikációk és multimédiás megoldások korában sem.

A tömegesen küldött SMS ára, előnyei

a tömeges sms küldés ára belföldre

Árak. A hazai gyakorlatban a szolgáltatók tarifái hasonlóak, bár találhatunk kirívóan (gyanúsan) alacsony kínálatot is. A csoportos vagy tömeges sms-küldés ára magyar mobilhálózatokra az általunk preferált vállalkozás részéről egységesen 13 Ft / üzenet, külföldi szolgáltatók felé pedig 28 Ft. Ez igen kedvező, piacképes ár, főként a szolgáltatás magas színvonalához és extra opciókhoz képest. A magyarországi mobilmarketing szolgáltatók némelyike ennél alacsonyabb árakat is kínál, érdemes azonban az üzenettovábbítás hatékonyságát, megbízhatóságát is megvizsgálni: a fenti árakon kínált 97 % megnyitási arány magasnak számít, és persze érdemes azt a körülményt is figyelembe venni, hogy az adott cégnél  csak a sikeresen átvett üzenetek után kell fizetnie a megrendelőnek, aki a kiküldött esemesekről részletes statisztikát láthat a saját számítógépére telepített kliensprogram webes felületén keresztül.

Előnyök: miért hatékony az SMS-kampány?

tomeges-sms-kuldesA mobilkészülékre érkező, elolvasandó szövegüzenet természetesen nem lehet annyira személyes, mint egy valódi, élő hanghívás – ám a tapasztalat azt mutatja, hogy az utóbbi gyakran zavarba ejti a hívott felet, hirtelen nem tudja hová tenni a dolgot, nem sikerül jól kezelnie a megkeresést – emiatt utóbb gyakran bosszankodik amiatt, hogy rosszul reagált. Az ilyen hívás gyakran érkezhet rossz időben, amikor az ügyfél számára alkalmatlan az érdemi információcsere. Emellett az élőszóban elmondott nevek, számok, időpontok utóbb nehezen idézhetők fel, az ügyfél elfelejti az akciós áru nevét, árát és hogy mettől meddig tart a kedvezményes értékesítés. A reprezentatív mintán végzett felmérések szerint a szöveges üzenet fogadását  sokkal nagyobb százalékban követi interakció, mint a szóbeli “rábeszélést”. Tapasztalt marketingesek véleménye szerint a nagyszámú csoportos eSeMeS-küldés a kereskedelmi értékesítésben a következő előnyöket biztosítja azoknak, akik megfelelő előkészülettel, hozzáértéssel veszik igénybe veszik ezt a szolgáltatást:

  • az ügyfél adatbázisban tárolt neve alapján biztosítható a személyes megszólítás
  • a tömeges sms küldés tartózkodó, nem tolakvó marketingfogás
  • kritériumok alapján (életkor, végzettség, nem, érdeklődés…) jól szűrhető és megcélozható a törzsvásárlói ügyfélcsoport
  • a tömegesen küldött smsüzenetek kézbesítését időzíthetjük napszak szerint
  • azonnal értesülhetünk a kézbesítési arányokról
  • sms-kampányban az ügyfeleknek módja van a visszajelzésre
  • módja van interakcióra, hogy aktív részese legyen a marketingkampánynak
  • minden kézbesített szövegüzenet akár egyedileg, akár összesítve statisztikailag feldolgozható – a tapasztalatok későbbi esemes-kampányokban felhasználhatók
  • a kampánnyal kapcsolatos teljes dokumentáció archíválható, visszakereshető

Ám mielőtt fejest ugranánk a magunk elé tűzött aktuális marketingcélok megvalósításába, érdemes a mobiltelefonos üzenetkampányt az éppen érvényes üzleti helyzet és hosszabb távú vállalati tervek lencséjén át szemlélni >> bővebben erről itt olvashatók tippek, ötletek, ajánlások: Melyek az SMSkampány főbb lépései?

A tömegesen küldött sms előnyei az esetben érvényesíthetők maximális effektivitással, ha olyan professzionális szolgáltatást vesszük igénybe, amely az összes kiegészítő és járulékos opciót, alkalmazást, funkciót biztosítja a speciálisan fejlesztett szoftverek használatával és az online szolgáltatás mögött álló masszív szerveroldali háttérrel (újabban felhő alapú szervereszközöknek használnak a megfelelő teljesítmény biztosítására) – ez esetben a marketingkampány hatása a piaci értékesítés élénkítésében azonnal tapasztalható lesz, de megmutatkozik akkor is, ha csak tájékoztatni, informálni kívánjuk törzsvásárlóinkat, illetve akkor, ha elsődleges célunk az ügyfélkör növelése, kiszélesítése földrajzi értelemben vagy a társadalmi tagolódások szerint (életkor, érdeklődési kör, anyagi helyzet…)

A Gateway rendszerű üzenetküldés

<< Lásd a tömeges sms küldés vázlatát az oldal tetején. Néhány tucat vagy pár száz szövegüzenet indítása megoldható mobilkészülékről, ám ha a feladó ezres vagy inkább tíz- és százezres nagyságrendben kívánja elérni ügyfeleit, akkor ez a kézműves vagy kisipari módszer nem alkalmazható. Terjedelmes címlista kezeléséhez és adatbázissá alakításához, valamint az üzeneteknek a mobilhálózatok felé továbbításához is megfelelő, erre a célra kifejlesztett szoftver szükséges, miközben a művelet lebonyolítása jelentős szerver-kapacitást igényel. A Gateway rendszer keretében a rövid szöveg küldése mobileszköz használata nélkül kerül indításra, mégpedig saját számítógépre telepített kliensprogram segítségével vagy a szolgáltató által üzemeltetett webfelületről vezérelve. Ugyanez a rendszer biztosítja a kézbesítések nyomon követését, a visszajelzések és interakciók nyilvántartását és a statisztikai kimutatások lekérhetőségét. A biztonságos és azonnali továbbítás valamint a tömeges mennyiségű adat kezelése jelentős számítógépes kapacitást igényel, így az eljárás hátterét dedikált VPS szerver, esetenként felhőszerver biztosítja. Bővebb információkat az SMS Gateway technológiáról <<itt olvashat.

A tömeges SMS küldés ingyen kipróbálható

Az igényes mobilmarketing szolgáltató vállalkozások lehetőséget biztosítanak megrendelőik számára a szolgáltatás ingyenes kipróbálására. Természetesen csak a próbaverzió tesztüzemű futtatásáról van szó, az ingyen sms-küldés az online szféra egy “másik műfaja”, amelynek nincs köze a közép- és nagyvállalatok, állami intézmények, társadalmi tömegszervezetek által igénybe vehető csoportos üzenetküldéshez mint professzionális szervizhez. Ha olyan céggel találkozik, amely tömeges vagy csoportos  marketingsms-küldést ingyen kínál szolgáltatásai között, akkor Ön valószínűleg csalással áll szemben: legyen óvatos és válasszon életszerűbb árajánlatot adó céget, illetve előzőleg tájékozódjon az interneten a céges weboldalakat meglátogatva (ehhez használja a Google keresőt, üsse be például a címben szereplő kifejezést).

További ajánlott olvasmányok weboldalunkról:

A mobil marketing stratégia főbb típusai

Érdemes tudni, hogy számos mobil marketing stratégia közül válogathatunk, legfőként az iparág, a célközönség és anyagi lehetőségeink alapján dől el, hogy melyik illeszkedik legjobban üzleti vállalkozásunkhoz >> Mi a mobilmarketing? – Stratégiák

A mobiltelefon története

A mobiltelefon fejlődésének alig néhány évtizedes története alatt verbális kommunikációs eszközből többcsatornás, multimédiás online eszközzé vált, az okostelefon-alkalmazások piaca pedig virtuális eszköztárrá varázsolta, mely szinte minden problémára megoldást kínál. >> A mobiltelefonok története, fejlődése

mobiltelefonok fejlődése - sms-marketing

A mobiltelefonok elterjedésével vált lehetővé az SMS-marketing számos módszere

Weboldalunkat gondosan optimalizáltuk, a Google keresőszempontjainak minden tekintetben megfelel.