• Mi a csoportos vagy tömeges SMS-küldés? Azonos szövegű üzenetek azonnali eljuttatása nagyszámú címzett mobiljára számítógépről. SMS-kampány: egy bizonyos célt szolgáló tömeges üzenetküldés.

Marketingre optimalizált szűrőt használ a Facebook?

marketing sms a facebooktól

A Facebook mint marketing eszköz

A vásárlói igényeket a politikai kampányok elé helyezik

Az utóbbi évek legsikeresebb marketing eszközei – a SEO és tömeges SMS küldés kampány – mellé felzárkózott a közösségi médiában, közösségi oldalakon megjelenő marketing hatékonysága is. A Facebook egyik legnagyobb fegyvere, hogy a Google keresőjéhez hasonlóan, információkat gyűjt a felhasználókról, s ezek segítségével célzottan, optimalizált reklámokkal érhet el kiemelkedő konverziós arányt.

Él vagy visszaél az információkkal?

Az amerikai elnökválasztás után merült fel a kérdés, hogy a kampányban mekkora szerepe volt a Facebooknak, a közösségi oldal által alkalmazott szűrőket felhasználták-e politikai befolyásolásra. Az alapító határozottan cáfolta, hogy az oldalnak hatása lenne a politikai döntésekre.

A kérdés azért merülhetett most fel, mert az amerikai polgárok többsége csak a Facebook hírfolyamát használja tájékozódásra, egyéb információs forrásokat nem tallóznak. A felmérések szerint a lakosság több mint 40 százaléka csak a Facebook híreiből és reklámjaiból tájékozódik.

Az elnökválasztási kampányban idén különösen nagy hangsúlyt helyeztek az elektronikus marketingre. A Facebook oldalain a választási kampány idején jelentősen megnőtt a forgalom, így a választókhoz töménytelen ellenőrzött és ellenőrizetlen hír és álhír juthatott el. A felhasználók aktivitásának kihasználása és irányítása olyan mérhetetlen hatalom, amellyel könnyű visszaélni. A Facebook által alkalmazott reklámszűrők beállítása hatással lehetett az elnökválasztás végeredményére is, legalábbis elméletben.

A kiegyensúlyozott tájékoztatást veszélyezteti az a szűrő, mely egyébként nagyon hasznos lehet a felhasználók számára, hiszen a hétköznapokban csak az érdeklődési körének megfelelő híreket mutatja be. A republikánusok számára csak a republikánus, a demokraták számára csak a demokrata stílusú politikai hírek jelennek meg, ez pedig káros hatással lehet az objektív tájékozódásra. Nehéz meghatározni, hogy meddig terjed a felhasználói szabadság, hol van a hatékony és a befolyásolt tájékozódás határa.

A szerkesztők és programozók határozott kijelentése szerint a rendszer olyan szűrőket használ, amely csak a reklámok megjelenítését szabja a felhasználók igényeihez, politikai tartalmakkal szemben teljesen hatástalanok.

Kétségtelen, hogy kampányszempontból az egyik legdemokratikusabb megoldás a tömeges SMS küldésen alapuló rövid marketingüzenetek küldése.

Continue reading

100 gigabites switch készül a Facebook szervereihez

Facebook switch internet

Nagy teljesítményű szerver elosztóállomás

Az internetes hálózati sávszélesség-igények folyamatosan növekednek

Egy briliáns marketing akció keretében bemutatta Backpack fantázianevű switch fejlesztését a Facebook, melynek elsődleges feladata elérni a másodpercenkénti 100 gigabites sebességet az adatközpontokon belüli eszközök között – írta a hwsw.hu hírportál. A közösségi oldal a rohamosan növekedő igényekre próbál megoldásokat kidolgozni, mivel a felhasználók szokásainak változása magával hozta a multimédiás tartalmak nagyobb mértékű használatát, így megnőttek a sávszélességi igények is. A Facebook által most kidolgozott fejlesztések csak ideiglenes és részmegoldások, mivel a használatból adódó forgalomnövekedés egyelőre folyamatosan és hatványozottan növekszik.

Az új hardvereszközzel a Facebook 40 gigabitről a duplájára emeli a szerverek teljesítményét, ezt kizárólag optikai megoldások, kábelek segítségével lehetséges megvalósítani.

A fejlesztők által készített eszközök teljesítménynövekedését teljesítményfokozással sikerült elérni, nem pedig technológiai újítások segítségével. Ebből adódóan számolni kell a teljesítménynövekedéssel járó többletfogyasztással és az ezt kísérő jelentős hardvermelegedéssel. A cég több más gyártóval is együttműködik a problémák hatékony megoldásáért és az energiatakarékosság növelése érdekében.

A szerverek teljesítményének és kommunikációs sebességének növelésére az egyre terjedő videótartalmak és az egyre népszerűbbé váló 360 fokos fényképek fel- és letöltése miatt van szükség. A sávszélesség növekedését igényli a nemrég bevezetett Facebook Live, vagyis az élő közvetítés lehetősége, amely szintén hatalmas forgalmat generál.

A saját szerverközpontok fejlesztése minden nagyobb internetes szolgáltató oldal érdeke, hiszen a forgalom növekedéséhez vezet a jövő marketing eszköze is, a célzott reklámkampányok bevezetése, mely teljes interaktivitás mellett jelentős adatforgalmat generál.

Continue reading

Marketing az applikációs boltban

Mobil okostelefon marketing

Mobil marketing az App Store-ban is

Az okostelefonokra készített alkalmazások e-marketingjének alapjai

A tömegesen készített applikációk között nehéz igazán kitűnni, és felkelteni a felhasználók figyelmét. A Google már egy jó ideje ígéri, hogy kereshetővé teszi és indexeli az alkalmazásboltban található applikációkat, ez azonban egyelőre nem igazán működik. A hwsw.hu portál egyik cikkében azt boncolgatják, hogy mennyire hasznos, ha a szerkesztők kiemelik a tömegből az okostelefonra készített applikációt.

Miért kell az app-marketben app-marketing?

A tökéletesen megírt SMS küldő applikáció sem juthat el nagyobb tömegekhez, ha nincs megfelelő reklámja, nem ajánlják a felhasználók figyelmébe. Ugyanakkor ne feledjük el, hogy a legtöbb okostelefon tulajdonos és Google-t használó a legtöbbször átugorja a szerkesztők által ajánlott vagy a reklámozott tartalmakat és az első releváns megjelenítéssel foglalkozik. A felmérések szerint a megfelelő módon optimalizált applikációk jó helyezéseket érhetnek el a keresőben, így a keresőmarketing lehet a legjobb megoldás az alkalmazások eladására.

Az Apple receptje

Az iPhone tulajdonosok felfigyelhettek azzal, hogy felugró bannerek segítségével ajánlják figyelmükbe a szerkesztők a hónap legjobb alkalmazásait. A tömegesen megjelenő üzenetek sokak számára éppen negatív hatást érnek el, hiszen kevesen szeretik, ha reklámra használják a rendszerüket. Az Apple által kitalált marketing kampány lényegesen agresszívabb, mint a konkrét eredményeket felmutató tömeges SMS küldési kampányok.

Hogyan emelik ki az alkalmazásokat az App Store-ban?

Akik mégis úgy döntenek, hogy szeretnék, ha az elkészített alkalmazását kiemeljék a szerkesztők, azoknak figyelembe kell venniük, hogy általában olyan termékeket emelnek ki a nagy cégek, melyek az általuk készített rendszerek és eszközök nagyszerűségét és sokoldalúságát mutatják be.

Continue reading

Átalakul a Google DoubleClick hirdetési rendszere

Google reklám marketing kampány

Google tömeges marketing platformja

Tovább fejlesztik a személyre szabott tömeges marketinget

A Google marketinges szakemberei folyamatosan azon dolgoznak, hogy a kereső találati oldalain megjelenő reklámok és az AdSense által közvetített reklámok a lehető legjobb konverziót nyújtsák és elérjék céljukat. Az online marketingben a tömeges SMS küldés után a keresőrendszerek személyre-szabhatósága a legoptimálisabb marketing eszköz.

A cég nagyobb felhajtás nélkül, csendben bevezette a DoubleClick hirdetéseivel kapcsolatban is, hogy mostantól kezdve össze vannak kötve a felhasználó nevével és más megadott vagy összegyűjtött információkkal, például az emailekkel, a meglátogatott weboldalakkal, a Google-ben végzett keresésekkel és egyéb tevékenységgel. Ennek azért van jelentősége, mert a keresőcég deklaráltan anonim hirdetésekre használta mostanáig ezt a platformot, a személyre szabható marketing kampányokat egyéb online felületeken és platformokon alkalmazták.

A változás furcsamód teljesen csendben zajlott, kihasználva a felhasználók figyelmetlenségét. A DubleClick frissítésénél a felhasználói feltételek szövegében egyetlen mondatot változtatott meg a Google, melyet a felhasználók jelentős többsége nem olvas el.

Mi a DoubleClick?

A DoubleClick egy digitális marketinggel foglalkozó szolgáltatás, mely kliensei között jelentősebb nagyvállalatok és a világmárkák is megtalálhatóak. 2007-ben felvásárolta a Google, és saját AdSense megoldásainak kiegészítéseként használja, illetve a felvásárlásnak köszönhetően csökkent a cég konkurenseinek száma a marketing-piacon. A reklámok kézbesítését többféle online megoldással végzik, a tömeges SMS küldés bevezetése is folyamatban van.

Mikor számít megtekintettnek a Google reklám?

A Google által kötött szerződések kikötik, hogy minden megtekintett reklámért kell fizetni, hiszen csak akkor van értelme a marketingkampánynak, ha azt a célközönség látta. Megtekintettnek számít az a vizuális reklám, melynek legalább 50 %-a 1 másodpercig megjelenik a képernyőn, illetve minden olyan videoreklám, amely 2 másodpercig látható a kliens gépén.

A tömeges SMS küldés lényegesen effektívebb, mivel a mobiltelefonon megjelenő SMS-t a kliensek nagyobb valószínűséggel olvassák el, mint egy 1 másodpercig megjelenő „félreklámot”.

Érdekesség, hogy az AdSense-hez hasonlóan a Google DubleClick is a mobil platformot helyezi előtérbe. A felkínált marketing lehetőségek közül a mobil webes megjelenítést és az okostelefonos applikációkba integrált reklámokat emelik ki.

Continue reading

Saját piacot indít a Facebook

marketplace Facebook piac

Elérhető okostelefonon is a Facebook piac

Házon belül oldhatja meg a marketinget a közösségi oldal

Új irányokat keresnek, és új platformokat vezetnek be a közösségi oldalak és keresők a marketingpiacon. A változás oka az a folyamat, mely során a közvetítők szolgáltatóvá válnak, kihasználják, felhasználják megszerzett információikat.

Új trendek a piackutatásban

A közösségi oldalak és a nagyobb keresők olyan információkat tudnak összegyűjteni a felhasználókról, melyek segítségével célzottan tudnak reklámokat eljuttatni a vásárlókhoz. A reklámok értékesebbek lettek. Az oldalak és portálok nemcsak a reklámszolgáltatásban tudnak optimális lehetőségeket felkínálni, hanem az egyes személyek keresései alapján a felhasználók számára kiválaszthatják a megfelelő terméket vagy szolgáltatást.

A marketingtortából megpróbálja a Google és a Facebook is kiszakítani a maga szeletét, hiszen a közösségi reklámozás már az oldalak beindulásakor fejlődésnek indult. Sokan szerveznek online vásárlói, adok-veszek csoportokat, ahol több-kevesebb sikerrel értékesítik a termékeket. A Facebook most saját piacot indít, arra alapozva, hogy méréseik szerint havonta több mint 450 millióan látogatják a vásárlói csoportokat.

A Facebook Marketplace szolgáltatása a lehető legegyszerűbb felülettel áll az eladók és vásárlók szolgálatára, elegendő a „Piactér” ikonjára kattintani.

A Facebook piac működése

A piactérre belépve a közelünkben lakó felhasználók eladásra felkínált termékeit láthatjuk a kezdőoldalon. A marketing koncepció lényege, hogy egy-egy terméknek csak a fényképe szerepel az összefoglaló oldalon, abból a megfontolásból kiindulva, hogy a legtöbb látogató csak érdeklődik, szórakozásból nézegeti az árukat. A konkrét céllal érkezők számára keresőfelület és katalogizált böngészés is rendelkezésre áll.

A Facebook Marketplace-en rendkívül egyszerű az eladás:

  • Készíts egy fényképet az árudról.
  • Add meg az áru nevét, leírását és árát.
  • Jelöld be a térképen a tartózkodási helyedet és az áru kategóriáját.
  • Publikáld.

A Facebook online piactere minden 18. életévét betöltött felhasználó számára elérhető az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Új-Zélandon iPhone-on és Androidon.


Saját piacot indít a Facebook, mely mindenki számára egyszerűen elérhető. A Facebookon piactér nyílik, ahol könnyen felvehetik a kapcsolatot a vásárlók. Egy egyszerű mobil applikáció segítségével eladhatunk és vásárolhatunk otthonról a kényelmes fotelben ülve, akár egy kávé mellett. További érdekes és hasznos témák: közösségi marketing, mobilmarketing ára, Facebook app, online piac, reklám rendelés, eladás szervezés.

Mobilmarketing

Mi is az a mobilmarketing és miért fontos?

mobilmarketing - sms küldés

A mobilmarketing eljárások egyike a tömeges SMS-küldés

Mobilmarketingnek azt a promóciós tevékenységet tekintjük, melynek célja interaktív módon kapcsolatot teremteni ügyfél és hirdető között mobil eszközök révén, általában egy többcsatornás kampány keretén belül.

A mobilmarketinget más elektronikus csatornákon végbemenő reklámozási gyakorlatokhoz hasonlíthatnánk, mint amilyenek a szöveg-, fénykép-, videó- és hangüzenetek. Jelenleg az SMS üzenetküldés a mobilmarketing leggyakoribb kézbesítési csatornája, ezt követi a mobil keresőmarketing, illetve a mobilhirdetés (mobil display). A mobileszközökben rejlő lehetőségek folyamatos kiaknázásával arányosan új típusú interaktív marketing lehetőségek bukkannak fel.

Mondhatnánk, hogy a mobil eszközökben rejlik a marketing jövője, de ez a jövő máris bekopogott hozzánk. A mobil marketing stratégiák beépítése elkerülhetetlen folyamat, tekintetbe véve, hogy manapság a mobil felhasználók több időt töltenek készülékeikkel, mint bármikor az idők folyamán – és várhatóan ez a trend a jövőben is folytatódni fog.

A mobilmarketing szolgáltatás középpontjában a reklámhirdetések állnak, melyek okostelefonon, táblagépen vagy egyéb mobil eszközökön jelennek meg. Ezek a reklámcélú hirdetések stílusban, formátumban tetszés szerint variálhatóak, így személyre szabott mobilhirdetési lehetőséget kínálnak a szociális média platformok, weboldalak és mobil alkalmazások számára.

Egy cég oly módon igényel egy jól kidolgozott mobil marketing stratégiát, mint ahogy e sorok olvasója igényli személyes számítógépét és internetkapcsolatát – ezek korunk kikerülhetetlen vívmányai! Ha végigsétálunk egy nagyváros utcáján, garantáltan látni fogunk legalább egy tucat embert, akik éppen a kezükben tartott okostelefon képernyőjére merednek. Legutóbbi felmérések szerint a felhasználók interneten töltött idejének legalább 50 %-a mobil eszközök használatával zajlik, ami azt jelenti, hogy a mobiltelefonok térhódítását egyszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni.

A mobil marketing stratégia főbb típusai

Számos mobil marketing stratégia közül válogathatunk, legfőként az iparág, célközönség és költségvetés alapján dől el, hogy melyik illeszkedik legjobban egyes üzleti vállalkozásokhoz.

App-alapú marketing: Mobil alkalmazásokon megjelenő mobilhirdetéseket foglal magába. A mobil eszközeinkkel töltött idő 80%-a valamilyen alkalmazással telik, ezeket az alkalmazásokat pedig nem nekünk kell megalkotni, elég használnunk őket. A Google AdMob szolgáltatás segítségével a hirdetők olyan mobilhirdetésekre tehetnek szert, melyek megjelennek a harmadik fél mobil alkalmazásain belül.

A Facebook is teret nyit a hirdetések számára, melyek a Facebook mobil alkalmazásokkal is integrálhatók. Pl. a Promoted Post app olyan tökéletesen illeszkedik a Facebook hírcsatornájához, hogy a felhasználók gyakran észre sem veszik, hogy éppen hirdetések közt tallóznak.

In-game mobilmarketing: azokra a mobilhirdetésekre utal, melyek mobiljátékokon belül jelennek meg. Az In-game reklámok pop-up bannerekként bukkanhatnak fel, egész oldalas képes hirdetésekként, vagy akár reklámvideókként, melyek betöltődő oldalak közt jelennek meg.

QR-kódok: a felhasználók beolvassák a QR kódokat s ezáltal egy konkrét weboldalra kapcsolódnak. A mobil ‘gamification‘ (játékszerűvé tétel) fogalommal összehangolt QR kódokat általában valamiféle rejtély lengi körül, ugyanis aki ezeket pásztázza, sosem tudhatja mekkorát ugrott a nyúl üregébe.

Helyszín-alapú marketing: egyes hirdetők azt szeretnék, ha hirdetéseik csak egy meghatározott területen, pl. egy mérföld sugárú körben érnének célba, tehát helykövetéssel próbálják reklámaik hatékonyságát növelni.

SMS marketing: a hirdetők üzeneteiket SMS formában küldik el címzetteikhez. Lásd még: SMS-kampány – tömeges SMS küldés

Google keresőhirdetések és hirdetésbővítmények

google mobil-alkalmazások - keresőmarketing

Google mobil alkalmazások – hirdetésbővítmények mobil készülékre

Mobil keresőmarketing: ezek alapvető Google keresőhirdetések mobilra, extra add-on kiterjesztésekkel, mint amilyen a click-to-call vagy a térképek. Ettől eltérő rokon terület a keresőmarketingnek az az ága, amely kifejezetten a mobileszközökön megjelenő nem hirdetett, hanem normál, azaz organikus Google-keresőtalálatok optimalizálásával, majd ezek felhasználásával igyekszik piaci előnyhöz juttatni az értékesítési vagy szolgáltatói weboldallal rendelkező cégeket azon a réven, hogy honlapjukat kedvező keresőtalálati pozícióhoz juttatja bizonyos keresett kulcsszavakkal, terméknévvel. 

A Google által megalkotott keresőhirdetésekkel a Google remek hirdetésbővítményeiben is részesülhetünk, ilyenek:

Mobil webhelylinkek: rendkívül hasznos bővítmények, hiszen egyszerűvé teszik a felhasználók számára az ugrást adott oldalakra a honlapon belül. A webhelylinkek különösen hasznosak a mobilmarketingben, hiszen kényelmesen használhatók a mobil eszközökön.

Click-to-Call mobil hirdetésbővítmények: ez a kiterjesztés “hívás” gombot helyez közvetlenül a reklám alá. A gombra kattintva automatikusan generálja az üzleti telefonszámot a felhasználó mobil eszközén. Bár ez egy praktikus hirdetésbővítmény, csak akkor ajánlott alkalmazni, mikor a vállalkozás nyitott a beérkező hívásokra.


A mobilmarketing a mobiltelefonokra irányuló promóciós marketing tevékenység. Célja interaktív módon kapcsolatot teremteni ügyfél és hirdető között mobil eszközök, többek között okostelefonok révén. Az egyik leghatékonyabb mobilmarketinges eljárás az SMS kampány, amelynek keretében tömeges SMS-üzenet küldés történik