• Mi a csoportos vagy tömeges SMS-küldés? Azonos szövegű üzenetek azonnali eljuttatása nagyszámú címzett mobiljára számítógépről. SMS-kampány: egy bizonyos célt szolgáló tömeges üzenetküldés.

Marketing az applikációs boltban

Mobil okostelefon marketing

Mobil marketing az App Store-ban is

Az okostelefonokra készített alkalmazások e-marketingjének alapjai

A tömegesen készített applikációk között nehéz igazán kitűnni, és felkelteni a felhasználók figyelmét. A Google már egy jó ideje ígéri, hogy kereshetővé teszi és indexeli az alkalmazásboltban található applikációkat, ez azonban egyelőre nem igazán működik. A hwsw.hu portál egyik cikkében azt boncolgatják, hogy mennyire hasznos, ha a szerkesztők kiemelik a tömegből az okostelefonra készített applikációt.

Miért kell az app-marketben app-marketing?

A tökéletesen megírt SMS küldő applikáció sem juthat el nagyobb tömegekhez, ha nincs megfelelő reklámja, nem ajánlják a felhasználók figyelmébe. Ugyanakkor ne feledjük el, hogy a legtöbb okostelefon tulajdonos és Google-t használó a legtöbbször átugorja a szerkesztők által ajánlott vagy a reklámozott tartalmakat és az első releváns megjelenítéssel foglalkozik. A felmérések szerint a megfelelő módon optimalizált applikációk jó helyezéseket érhetnek el a keresőben, így a keresőmarketing lehet a legjobb megoldás az alkalmazások eladására.

Az Apple receptje

Az iPhone tulajdonosok felfigyelhettek azzal, hogy felugró bannerek segítségével ajánlják figyelmükbe a szerkesztők a hónap legjobb alkalmazásait. A tömegesen megjelenő üzenetek sokak számára éppen negatív hatást érnek el, hiszen kevesen szeretik, ha reklámra használják a rendszerüket. Az Apple által kitalált marketing kampány lényegesen agresszívabb, mint a konkrét eredményeket felmutató tömeges SMS küldési kampányok.

Hogyan emelik ki az alkalmazásokat az App Store-ban?

Akik mégis úgy döntenek, hogy szeretnék, ha az elkészített alkalmazását kiemeljék a szerkesztők, azoknak figyelembe kell venniük, hogy általában olyan termékeket emelnek ki a nagy cégek, melyek az általuk készített rendszerek és eszközök nagyszerűségét és sokoldalúságát mutatják be.

Continue reading

Átalakul a Google DoubleClick hirdetési rendszere

Google reklám marketing kampány

Google tömeges marketing platformja

Tovább fejlesztik a személyre szabott tömeges marketinget

A Google marketinges szakemberei folyamatosan azon dolgoznak, hogy a kereső találati oldalain megjelenő reklámok és az AdSense által közvetített reklámok a lehető legjobb konverziót nyújtsák és elérjék céljukat. Az online marketingben a tömeges SMS küldés után a keresőrendszerek személyre-szabhatósága a legoptimálisabb marketing eszköz.

A cég nagyobb felhajtás nélkül, csendben bevezette a DoubleClick hirdetéseivel kapcsolatban is, hogy mostantól kezdve össze vannak kötve a felhasználó nevével és más megadott vagy összegyűjtött információkkal, például az emailekkel, a meglátogatott weboldalakkal, a Google-ben végzett keresésekkel és egyéb tevékenységgel. Ennek azért van jelentősége, mert a keresőcég deklaráltan anonim hirdetésekre használta mostanáig ezt a platformot, a személyre szabható marketing kampányokat egyéb online felületeken és platformokon alkalmazták.

A változás furcsamód teljesen csendben zajlott, kihasználva a felhasználók figyelmetlenségét. A DubleClick frissítésénél a felhasználói feltételek szövegében egyetlen mondatot változtatott meg a Google, melyet a felhasználók jelentős többsége nem olvas el.

Mi a DoubleClick?

A DoubleClick egy digitális marketinggel foglalkozó szolgáltatás, mely kliensei között jelentősebb nagyvállalatok és a világmárkák is megtalálhatóak. 2007-ben felvásárolta a Google, és saját AdSense megoldásainak kiegészítéseként használja, illetve a felvásárlásnak köszönhetően csökkent a cég konkurenseinek száma a marketing-piacon. A reklámok kézbesítését többféle online megoldással végzik, a tömeges SMS küldés bevezetése is folyamatban van.

Mikor számít megtekintettnek a Google reklám?

A Google által kötött szerződések kikötik, hogy minden megtekintett reklámért kell fizetni, hiszen csak akkor van értelme a marketingkampánynak, ha azt a célközönség látta. Megtekintettnek számít az a vizuális reklám, melynek legalább 50 %-a 1 másodpercig megjelenik a képernyőn, illetve minden olyan videoreklám, amely 2 másodpercig látható a kliens gépén.

A tömeges SMS küldés lényegesen effektívebb, mivel a mobiltelefonon megjelenő SMS-t a kliensek nagyobb valószínűséggel olvassák el, mint egy 1 másodpercig megjelenő „félreklámot”.

Érdekesség, hogy az AdSense-hez hasonlóan a Google DubleClick is a mobil platformot helyezi előtérbe. A felkínált marketing lehetőségek közül a mobil webes megjelenítést és az okostelefonos applikációkba integrált reklámokat emelik ki.

Continue reading

Milyen lesz a Google új mobilja?

új google mobil

A Google új mobiltelefonja

Aki azt állítja, hogy az itt alább látható videóból és a mellékelt képből nehéz bármit is megállapítani a Google új okostelefonjáról, annak igaza lehet. Mégis egyelőre ez a legtöbb vizuális információ, amihez hozzájuthatunk a meglehetős titkolózások közepette. Annyit azért megállapíthatunk: elegáns mobileszköz kerül a piacra.

Mint ismeretes, a világcég több mint hatéves tradíciót megtörve a Nexus név elhagyására szánta el magát és új mobilja már nem ezen, hanem Pixel néven kerül forgalomba. Ezt megelőzően is sok hírt olvashattunk a Google fejlesztette új mobilkészülékről, melyet Markin és Sailfish fantázianéven is emlegettek, és amelyek a HTC mint gyártó futószalagjáról kerülnek gondos tesztelés után forgalomba.

Egyes források az új mobil telefonok árát tudni vélik. Állítólag a 32 GB-os készülék 449 USA dollárba (kb. 124 ezer forintba) kerül majd…

A Google új mobilja a kiszivárogtatott hírek szerint terjedelmében 143,8 mm × 69,5 mm × 7,3 mm lesz, a felső részén valamivel némileg vastagabb (itt kb. 8,5 mm-es). Az okostelefonhoz C típusú USB porton keresztül lehet csatlakozni, ahogy ez, úgy a dupla sztereó hangszóró is a készülék alsó lapján kap helyet. 8 MP-es lesz a szelfikészítő és 12 MP-es a főkamera, és az ujjlenyomat-olvasó is a hátoldalra kerül. Operációs rendszere mi más lehetne, mint az Android Nougat. Csak blogunk címe miatt jegyezzük meg, hogy a Google új okostelefonja minden bizonnyal tömeges sms fogadására is kiválóan alkalmas lesz 🙂 .

A Google új mobil telefonja

Continue reading

Mobilmarketing

Mi is az a mobilmarketing és miért fontos?

mobilmarketing - sms küldés

A mobilmarketing eljárások egyike a tömeges SMS-küldés

Mobilmarketingnek azt a promóciós tevékenységet tekintjük, melynek célja interaktív módon kapcsolatot teremteni ügyfél és hirdető között mobil eszközök révén, általában egy többcsatornás kampány keretén belül.

A mobilmarketinget más elektronikus csatornákon végbemenő reklámozási gyakorlatokhoz hasonlíthatnánk, mint amilyenek a szöveg-, fénykép-, videó- és hangüzenetek. Jelenleg az SMS üzenetküldés a mobilmarketing leggyakoribb kézbesítési csatornája, ezt követi a mobil keresőmarketing, illetve a mobilhirdetés (mobil display). A mobileszközökben rejlő lehetőségek folyamatos kiaknázásával arányosan új típusú interaktív marketing lehetőségek bukkannak fel.

Mondhatnánk, hogy a mobil eszközökben rejlik a marketing jövője, de ez a jövő máris bekopogott hozzánk. A mobil marketing stratégiák beépítése elkerülhetetlen folyamat, tekintetbe véve, hogy manapság a mobil felhasználók több időt töltenek készülékeikkel, mint bármikor az idők folyamán – és várhatóan ez a trend a jövőben is folytatódni fog.

A mobilmarketing szolgáltatás középpontjában a reklámhirdetések állnak, melyek okostelefonon, táblagépen vagy egyéb mobil eszközökön jelennek meg. Ezek a reklámcélú hirdetések stílusban, formátumban tetszés szerint variálhatóak, így személyre szabott mobilhirdetési lehetőséget kínálnak a szociális média platformok, weboldalak és mobil alkalmazások számára.

Egy cég oly módon igényel egy jól kidolgozott mobil marketing stratégiát, mint ahogy e sorok olvasója igényli személyes számítógépét és internetkapcsolatát – ezek korunk kikerülhetetlen vívmányai! Ha végigsétálunk egy nagyváros utcáján, garantáltan látni fogunk legalább egy tucat embert, akik éppen a kezükben tartott okostelefon képernyőjére merednek. Legutóbbi felmérések szerint a felhasználók interneten töltött idejének legalább 50 %-a mobil eszközök használatával zajlik, ami azt jelenti, hogy a mobiltelefonok térhódítását egyszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni.

A mobil marketing stratégia főbb típusai

Számos mobil marketing stratégia közül válogathatunk, legfőként az iparág, célközönség és költségvetés alapján dől el, hogy melyik illeszkedik legjobban egyes üzleti vállalkozásokhoz.

App-alapú marketing: Mobil alkalmazásokon megjelenő mobilhirdetéseket foglal magába. A mobil eszközeinkkel töltött idő 80%-a valamilyen alkalmazással telik, ezeket az alkalmazásokat pedig nem nekünk kell megalkotni, elég használnunk őket. A Google AdMob szolgáltatás segítségével a hirdetők olyan mobilhirdetésekre tehetnek szert, melyek megjelennek a harmadik fél mobil alkalmazásain belül.

A Facebook is teret nyit a hirdetések számára, melyek a Facebook mobil alkalmazásokkal is integrálhatók. Pl. a Promoted Post app olyan tökéletesen illeszkedik a Facebook hírcsatornájához, hogy a felhasználók gyakran észre sem veszik, hogy éppen hirdetések közt tallóznak.

In-game mobilmarketing: azokra a mobilhirdetésekre utal, melyek mobiljátékokon belül jelennek meg. Az In-game reklámok pop-up bannerekként bukkanhatnak fel, egész oldalas képes hirdetésekként, vagy akár reklámvideókként, melyek betöltődő oldalak közt jelennek meg.

QR-kódok: a felhasználók beolvassák a QR kódokat s ezáltal egy konkrét weboldalra kapcsolódnak. A mobil ‘gamification‘ (játékszerűvé tétel) fogalommal összehangolt QR kódokat általában valamiféle rejtély lengi körül, ugyanis aki ezeket pásztázza, sosem tudhatja mekkorát ugrott a nyúl üregébe.

Helyszín-alapú marketing: egyes hirdetők azt szeretnék, ha hirdetéseik csak egy meghatározott területen, pl. egy mérföld sugárú körben érnének célba, tehát helykövetéssel próbálják reklámaik hatékonyságát növelni.

SMS marketing: a hirdetők üzeneteiket SMS formában küldik el címzetteikhez. Lásd még: SMS-kampány – tömeges SMS küldés

Google keresőhirdetések és hirdetésbővítmények

google mobil-alkalmazások - keresőmarketing

Google mobil alkalmazások – hirdetésbővítmények mobil készülékre

Mobil keresőmarketing: ezek alapvető Google keresőhirdetések mobilra, extra add-on kiterjesztésekkel, mint amilyen a click-to-call vagy a térképek. Ettől eltérő rokon terület a keresőmarketingnek az az ága, amely kifejezetten a mobileszközökön megjelenő nem hirdetett, hanem normál, azaz organikus Google-keresőtalálatok optimalizálásával, majd ezek felhasználásával igyekszik piaci előnyhöz juttatni az értékesítési vagy szolgáltatói weboldallal rendelkező cégeket azon a réven, hogy honlapjukat kedvező keresőtalálati pozícióhoz juttatja bizonyos keresett kulcsszavakkal, terméknévvel. 

A Google által megalkotott keresőhirdetésekkel a Google remek hirdetésbővítményeiben is részesülhetünk, ilyenek:

Mobil webhelylinkek: rendkívül hasznos bővítmények, hiszen egyszerűvé teszik a felhasználók számára az ugrást adott oldalakra a honlapon belül. A webhelylinkek különösen hasznosak a mobilmarketingben, hiszen kényelmesen használhatók a mobil eszközökön.

Click-to-Call mobil hirdetésbővítmények: ez a kiterjesztés “hívás” gombot helyez közvetlenül a reklám alá. A gombra kattintva automatikusan generálja az üzleti telefonszámot a felhasználó mobil eszközén. Bár ez egy praktikus hirdetésbővítmény, csak akkor ajánlott alkalmazni, mikor a vállalkozás nyitott a beérkező hívásokra.


A mobilmarketing a mobiltelefonokra irányuló promóciós marketing tevékenység. Célja interaktív módon kapcsolatot teremteni ügyfél és hirdető között mobil eszközök, többek között okostelefonok révén. Az egyik leghatékonyabb mobilmarketinges eljárás az SMS kampány, amelynek keretében tömeges SMS-üzenet küldés történik